با خانواده ایثارگر این مادر قمی در خصوص اهدای اعضا صحبت شد و خانواده بیمار رضایت اهدای عضو را به بیمارستان دادند و بیمار تا چند ساعت دیگر برای اهدای عضو به تهران منتقل می شود.
کد خبر: ۱۹۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 10 March 2016
به گزارش تابناک قم، نجمه دهاقین مادر 37ساله قمی که داری سه فرزند از جمله یک نوزاد5ماهه است شب 18اسفند  به دلیل انسداد راه هوایی دچار حالت سکته مغزی شده و توسط  پرسنل اورژانس قم بیمار احیا و به بیمارستان منتقل شد.

بیمار 2روز در بیمارستان بستری بود اما  وضعیت بهبودی حاصل نشد، و در نهایت توسط پزشک معالج اعلام شد بیمار مرگ مغزی شده و تیم تأیید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مرگ مغزی مادر قمی را تایید کردند.

ولی الله صمدی کارشناس مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص اظهار داشت: با خانواده ایثارگر این مادر قمی در خصوص اهدای اعضا صحبت شد و خانواده بیمار رضایت اهدای عضو را به بیمارستان دادند و بیمار تا چند ساعت دیگر برای اهدای عضو به تهران منتقل می شود.

وی بیان داشت: این خانم شانزدهمین موردی است که در سال 94 برای اهدای عضو به تهران  اعزام شده است، 20 مورد مرگ مغزی در قم وجود داشته که متاسفانه 4مورد آن با وجود رضایت خانوادهایشان قبل و حین انتقال فوت کردند.

صمدی در پاسخ به این سوال که چرا بیماران مرگ مغزی در قم برای  پیوند اعضا به شهرهای دیگر منتقل می شوند گفت: امکانات پیوند اعضا در قم وجود ندارد و معمولا بیماران قم به تهران و شیراز برای اهداء عضو اعزام می شوند.

اهداء اعضاء مادر جوان قمی

منبع: ثامن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار