در دیدار مدیران کل کتابخانه های عمومی و زندانها و اقدامات تأمینی استان تأکید شد؛
در این دیدار، خانم دکتر رضوانیان، از روانشناسان برجسته استان نیز با اشاره به پیشینه علمی و تجربی طرح کتابدرمانی در کشورهای توسعه یافته، این طرح را یکی از موفقیت آمیزترین طرح های درمانی دانست.
کد خبر: ۱۹۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 01 March 2016

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در خصوص اجرای طرح کتابدرمانی در زندانهای اردبیل اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، رباب عزیزخانی در دیدار با مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی استان با بیان اینکه کتاب، بهترین ابزار برای پرورش و تعالی فرهنگی استانها است، اظهار داشت: کتابخوانی و عادت به مطالعه، میتواند از بسیاری از بزه های اجتماعی پیشگیری کند.

بهره گیری از کتابدرمانی جهت یاری به مددجویان زندانهای اردبیل

وی، بهره گیری از کتاب در جهت کمک به مددجویان زندانها برای بازگشت دوباره به اجتماع را از مهمترین برنامه های کتابخانه های عمومی استان دانست و افزود: اهمیت عادت به کتابخوانی در پیشگیری از رفتارهای ناهنجار و نیز بحث کتابدرمانی در حوزه کمک به درمان مددجویان، حاکی از اهمیت کتاب و کتابخوانی است.

در این دیدار، مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان نیز با استقبال از طرح کتابدرمانی، خواستار برگزاری جلسات کارشناسی و برنامه ریزی جهت اجرای این طرح مبتکرانه شد.

فتحی، مطالعه را دارای نقشی اساسی در زندگی و موفقیت بزرگان حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: آرزوی همه ما اینست که شاهد کاهش آمار زندانیان و بازگشت مددجویان به آغوش جامعه باشیم.

وی، اجرای طرح کتابدرمانی در زندانهای اردبیل را در نوع خود، خلاقانه ارزیابی کرد و ضمن تقدیر از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به جهت توجه به مقوله کمک به مددجویان، تصریح کرد: با بهره گیری از این طرح، میتوان آمار زندانیان بازگشتی را کاهش داد.

همچنین در این دیدار، خانم دکتر رضوانیان، از روانشناسان برجسته استان نیز با اشاره به پیشینه علمی و تجربی طرح کتابدرمانی در کشورهای توسعه یافته، این طرح را یکی از موفقیت آمیزترین طرح های درمانی دانست.

وی، اسلوب نوشتاری کتابهای مورد استفاده در طرح کتابدرمانی را خاص و با بهره گیری از متدهای روان درمانی دانست و تصریح کرد: روند داستانی و سیر مطالب این کتابها به گونه ای است که مددجو پس از مطالعه، تا حدود بسیاری بهبود پیدا کرده و روانشناس نیز به اهداف درمانی خود دست پیدا میکند.

قابل ذکر است که در پایان این دیدار، مقرر شد ضمن بازدید از زندانها و شناسائی مددجویان دارای آمادگی، جلسات کارشناسی جهت عملیاتی نمودن طرح کتابدرمانی برگزار شده و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار