از نقاط مختلف مازندران خبر می‌رسد که از مسن‌ترین تا جوان‌ترین افراد واجد شرایط رای برای حضور در انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر به میدان آمده‌اند.
کد خبر: ۱۸۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 26 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، از ساعت هشت صبح امروز، هم‌زمان با سراسر ایران اسلامی رای‌گیری در 3 هزار و 45 حوزه انتخابیه مازندران آغاز شده که یک‌هزار و 180 حوزه روستایی است.

همانند سایر نقاط ایران در هر شعبه دو صندوق آبی (مجلس شورای اسلامی) و قرمز (مجلس خبرگان رهبری) وجود دارد که با این حساب، 6 هزار و 90 صندوق در سراسر مازندران آماده دریافت آرای مردم بوده که از این تعداد، 620  صندوق سیار هستند.

از جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفری مازندران، 2 میلیون و 235 هزار و 636 نفر واجد شرایط رای‌دادن هستند که از این تعداد نیز 112 هزار و 43 نفر رای اولی‌‌اند.

در مجموع، 305 نفر در استان مازندران برای مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام و در نهایت صلاحیت 185 نفر تایید شدند، تا روز قبل از رای‌گیری نیز 42 نفر انصراف داده و امروز 143 کاندیدای مجلس به‌عنوان نامزدهای قطعی، منتظر رای مردم هستند.

با توجه به وجود 9 حوزه انتخابیه در مازندران شامل بهشهر، نکا و گلوگاه، ساری و میاندرود، بابل، قائم‌شهر، سوادکوه، سیمرغ، جویبار و سوادکوه شمالی، آمل، تنکابن، رامسر و عباس‎آباد، نوشهر، چالوس و کلاردشت، بابلسر و فریدونکنار و نور و محمودآباد است که در مجموع باید 12 نماینده به مجلس راه یابند با این توضیح که در حوزه ساری و میاندورود، بابل و حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار دو کرسی نمایندگی دارند.

برای برگزاری انتخابات سالم و با امنیت کامل، 50 هزار نیروی اجرایی در این استان به‌کارگیری شده‌اند.

حضور پرشکوه آحاد مردم آ‌ن‌ هم در ساعات اولیه انتخابات در پای صندوق‌های رای نشان از شور حماسی و شعور سیاسی دارد، از نقاط مختلف مازندران نیز خبر می‌رسد که از مسن‌ترین تا جوان‌ترین افراد واجد شرایط رای برای حضور در انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر به میدان آمده‌اند.

در کنار حضور پر شور مردم در ساعات اولیه امروز در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و دور پنجم مجلس خبرگان رهبری مسئولان و چهره‌های برجسته شهرستانی نیز پای صندوق‌های حضور یافتند.

از چالوس و غرب استان خبر می‎رسد که استقبال مردم این شهرستان در ساعات اولیه رای‌گیری در شعب اخذ رای رو به افزایش است و نخستین رای‌دهندگان را دو نسل اول و سوم انقلاب تشکیل می‌دهند.

یک رای اولی گفت: با رای‌دادن می‌توانیم وفاداری خود را به نظام اسلامی ثابت کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضور ما در انتخابات نشانه آزادی و استقلال کشور است، اظهار کرد: همه باید بدانند حتی یک رای هم در سرنوشت کشور مهم است و این حق بعد از انقلاب اسلامی به مردم داده شده که در سرنوشت خود دخیل باشند.

کودکی 9 ساله به‌همراه پدر و مادرش از خواب صبحگاهی روز تعطیل خود زد و با شوق و شعف در ساعات اولیه صبح در پای صندوق حاضر شد و می‎گفت: ای کاش من هم می‌توانستم امروز رای بدهم تا امریکا و اسرائیل با دین این صحنه‌ها عصبانی بشوند.

جوان 20 ساله دانشجو در گفت‌وگو با فارس گفت: وظیفه هر ایرانی است که برای تعیین تکلیف سرنوشت کشور پای صندوق‌های رأی بیاید و به جهانیان بفهماند که ما در همه صحنه‌ها حضور داریم.

پیرمردی که محاسن خود را قبل از انقلاب سفید کرده و 78 بهار زندگی را از خداوند هدیه گرفته است نیز اظهار کرد: اگر چه امروزه مشکلات زیاد شده است و مردم به‌خرج خود نمی‌رسند، اما وقتی ولی‌فقیه امر کرده باید تمکین کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا صبح به این زودی در پای صندوق حاضر شدید، گفت: ترسیدم عمرم کفاف ندهد تا بتوانم تکلیفم را ادا کنم.

در ساری و مرکز مازندران نیز که با رای مردم دو نماینده وارد مجلس می‎شوند، شور و هیجان خاصی از ساعات آغازین رای‎گیری در حوزه‌های اخذ رای ایجاد شده، مسئولان نیز به جمع مردم پیوستند و شادابی بیشتری را به فضای انتخابات بخشیدند، استاندار مازندران و معاونان او در حوزه‌های مختلف ضمن سرکشی به روند انتخابات، آرای خود را به صندوق انداختند.

از شرق مازندران و حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه نیز خبر می‎رسد که مردم همانند دوره‎های قبل با شور و اشتیاق خاصی در انتخابات شرکت کردند و با توجه به اینکه رای‌گیری در یک روز تعطیل انجام می‎شود اما حضور مردم در ساعات آغازین انتخابات قابل توصیف بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار