رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سالانه در ایران 5000 تا 8000 نفر به‌علل مختلف مانند تصادف و سکته مغزی، دچار مرگ مغزی می‌شوند اما تنها 700 خانواده برای پیوند اعضای بیمار خود ابراز تمایل می‌کنند.
کد خبر: ۱۸۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 23 February 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر داوود حدادی در سمینار آموزشی شناسایی مرگ مغزی، تشخیص، مراقبت و مسائل قانونی بر لزوم فرهنگ سازی برای اهدای عضو در بخش‌های مختلف جامعه تاکید کرد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در کشور 25 هزار بیمار نیازمند در لیست انتظار پیوند وجود دارد و روزانه هفت تا 10 نفر از این بیماران به دلیل نرسیدن عضو پیوندی، جان خود را از دست می‌دهند؛ از طرفی روزانه 10 بیمار به‌دلیل مرگ مغزی و با اعضای سالم به خاک سپرده می‌شوند.

حدادی با بیان اینکه آمارها نشان دهنده لزوم فرهنگ‌سازی بهتر و پویاتر در جامعه برای اهداء عضو هستیم، اظهار کرد: این امر همکاری همه نهادها با وزارت بهداشت و به ویژه همراهی مطلوب اصحاب رسانه، مطبوعات، صدا و سیما را می‌طلبد.

او با بیان اینکه این سمینار با دعوت از استادان و کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، لارستان، هرمزگان، بوشهر، فسا و جهرم برگزار شد، ادامه داد: در این برنامه در خصوص فرایند اهدای عضو و موارد مربوطه مباحثی ارائه شد و استادان صاحب نظر به پرسش‌ها و موارد ابهام شرکت کنندگان پاسخ گفتند.

حدادی یادآور شد: وضعیت پیوند اعضا در استان فارس، مرگ مغزی، مفهوم، تشخیص و چالش‌های مراقبت بهتر از اهدا کننده احتمالی، روند و عملکرد اهدای عضو از دیروز تا امروز، ابعاد حقوقی و قانونی مرگ مغزی و اهدای عضو، فرآیند اهدای عضو از مرگ مغزی و مصاحبه موثر با خانواده بیمار مرگ مغزی، در این سمینار مورد بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار