رئیس شبکه بهداشت ودرمان چرام:
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام، تصریح کرد: سرطان دستگاه گوارش بیشترین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در شهرستان چرام است.
کد خبر: ۱۷۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 04 February 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، مسعود احتشامی صبح امروز در جلسه نشست شورای اداری شهرستان چرام با اشاره به هفته ملی مبارزه با سرطان، اظهار داشت: از 8 الی 15 بهمن به نام هفته مبارزه با بیماری سرطان نامگذاری شده است که این بیماری در حال حاضر سومین عامل مرگ و میر در شهرستان، استان و کشور می باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام با بیان اینکه روند این بیماری در سالهای اخیر شیب خاصی نداشته و ملایم است، افزود: به مدد استفاده از فضای مجازی و دسترسی سریع تر به اطلاعات و فوت چند نفر از افراد مشهور این بیماری در سالهای اخیر خیلی سر و صدا به پا کرده اما واقعیت این است که این بیماری در جامعه ما اکنون روند نرمالی دارد.

این مسئول، خاطرنشان کرد: با افزایش امید به زندگی شیوع سرطان نیز بیشتر می شود و علت آن هم این است که سرطان یک بیماری مزمن بوده و چندین سال طول می کشد تا شخصی دچار سرطان شود و با افزایش سن ممکن است به تبع آن احتمال افزایش سرطان نیز بالا برود.

احتشامی با بیان اینکه سرطان معده در مردان و سرطان پستان در زنان در کشور ما بیشترین فراگیری را دارد، ابراز داشت: وضعیت نگران کننده در استان ما این است که برخی از سرطان ها مانند سرطان معده و روده بزرگ شایع شده است که با تغذیه ناسالم ارتباط دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام، تصریح کرد: سرطان دستگاه گوارش بیشترین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در شهرستان چرام است

وی یکی دیگر از شایع ترین سرطان ها در استان را سرطان پوست دانست و گفت: استان ما به دلیل داشتن قشر زیاد کشاورز و دامدار و قرارگیری بیش از حد این دو گروه در معرض نور خورشید بیشتر در معرض این سرطان هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام با اشاره به راههای پیشگیری از سرطان پوست، ابراز کرد: استفاده از کلاه لبه دار، عینک آفتابی دارای یو وی، کرم ضد آفتاب و تغذیه سالم نقش بسزایی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری دارد.

احتشامی استفاده از فست فودها، دخانیات و استرس را از عوامل ابتلا به بیماری سرطان دانست و افزود: طبق گفته سازمان جهانی بهداشت فعالیت بدنی مناسب و پیاده روی روزانه نیم ساعت، به سالم نگه داشتن انسان کمک می کند و هم به روحیه شادابی منجر می شود.

وی در پایان انجام آزمایشات دوره ای منظم حداقل یکبار در طول سال را از دیگر راههای تشخیص و پیشگیری این بیماری مزمن عنوان کرد و گفت: می توان با یک آزمایش خون ساده در همان مرحله اول شیوع این بیماری آنرا کنترل کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار