بسته خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:اصلاح طلبی به حرف نیست/هشدار انتخاباتی به چاپخانه ها/ابطال مجوز خوابگاه های دانشجویی خودگردان استان،...خواهد پرداخت
کد خبر: ۱۷۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 26 January 2016
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:اصلاح طلبی به حرف نیست/هشدار انتخاباتی به چاپخانه ها/ابطال مجوز خوابگاه های دانشجویی خودگردان استان،...خواهد پرداخت
شورای نگهبان به‌دور از دغدغه سیاسی و فشارها به اعتراض‌ها رسیدگی کند
نماینده مردم گچساران در مجلس یادآور شد: فکر می‌کنم برای این‌که هم حقوق قانونی افراد و نامزدهای انتخابات و هم شورای نگهبان رعایت شود، بهتر است اجازه دهیم در فاصله ۲۰‌روزه موضوع ردصلاحیت افرادی که به‌نوعی حقوقشان تضییع شده یا واقعیت‌های زندگی کاریشان دیده‌نشده توسط افراد دارای‌صلاحیت پشتیبانی شوند و درخواستشان مطرح شود و شورای نگهبان نیز به‌دور از دغدغه‌های سیاسی و فشارهای موجود به اعتراض‌ها رسیدگی کند.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم با اشاره به تجارب مرحله احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در ادوار گذشته، اعلام کرد: تجربه ادوار گذشته نشان می‌دهد هرگاه وارد یک مسیر تفاهمی برای رفع مشکلات شده‌ایم، فضا بهتر خواهد شد.
آغاز عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه فولاد خاورمیانه در بویراحمد
غلام محمد زارعی " در گفت و گو با عصردنا گفت: عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه فولاد خاورمیانه در دشت سقاوه بویراحمد در آینده نزدیک آغاز می شود.
وی با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده برای این کارخانه 800 میلیارد تومان است، اظهارداشت: با راه اندازی و بهره برداری از این کارخانه فولاد شاهد انقلاب صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ تمامی زیرساخت ها برای آغاز فعالیت اجرایی بزرگترین کارخانه فولاد خاورمیانه در بویراحمد آماده و شایسته مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای کلنگ زنی این پروژه بزرگ به کهگیلویه و بویراحمد سفری داشته باشند.
زارعی ، تعداد فرصت های شغلی در فاز اول این پروژه را حدود 600 فرصت عنوان و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از آن شاهد اشتغالزایی چهار هزار جوان جویای کار در آن خواهیم بود.
وی گفت: درصورت همراهی دولت ، مدت زمان بهره برداری از پروژه بزرگترین کارخانه فولاد خاورمیانه در بویراحمد به کمتر از سه سال خواهد رسید و می طلبد دولت برای برون رفت کهگیلویه و بویراحمد از برون رفت محرومیت و کاهش نرخ بیکاری در این استان همراهی و همکاری لازم را معمول دارند.
"دیار" از دیار کهگیلویه و بویراحمد منشر شد
ماهنامه "دیار " به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی " احسان دلاویز " ازاستان " کهگیلویه و بویراحمد " و سردبیری " پیام مومنی " از چهارشنبه ششم بهمن روی پیشخوان کیوسک مطبوعاتی خواهد رفت .
تیتر یک این ماهنامه با عنوان " حریم شهرزاد " به بررسی دلایل محبوبیت ملودارم عاشقانه و تاریخی شهرزاد اختصاص دارد .
میزگردی با حضور تهیه کننده ، کارگردان و بازیگران و دیگر عوامل این مجموعه پرونده ویژه ی نشریه دیار برای سریال شهرزاد است .
همچنین گفتگو با بهزاد فراهانی ، سهراب پورناظری و فیلم فجر از دیگر بخش های این مجله است .
گزارشی مستند از زندگی معتادان محله هرندی ، پرونده مجازیها ، گفتگو با مهراب قاسم خانی و مهناب کرامتی درباره دردسرهای حریم خصوصی ، رمز گشایی از روزهای برجام در کمیسیون ویژه در گفتگو با " غلام رضا تاج گردون " رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و پرونده ای مفصل از متن و حاشیه های برجام از موضوعاتی است که درماهنامه دیار منتشر شده است .
محموله یک تن و 200 کیلوگرمی قاچاق چوب در باشت کشف شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: محموله قاچاق یک تن و 200 کیلوگرمی چوب درختان جنگلی در این شهرستان کشف و ضبط شد.
سامان گرجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار چوب خشک روز گذشته در محل ایست و بازرسی نیروی انتظامی باشت کشف شده است.
وی اظهار کرد: این محموله در یک دستگاه خودروی وانت سایپا از دهستان کوه مره خامی بارگیری شده بود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت تصریح کرد: این متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
وی گفت: قاچاق چوب و زغال از عوامل تخریب جنگل ها از سوی افراد سودجو است که بدلیل بیکاری یا سودهای کلان دست به قطع درختان یا زغالگیری می کنند.
به گفته کارشناسان گسترده بودن عرصه های جنگلی ،کمبود نیرو و امکانات حفاظتی، در کنار وجود بازار سیاه پر رونق زغال و ضعف فرهنگ سازی از عوامل موثر در گرایش برخی سودجویان به قاچاق چوب است.
انتخاب رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان
سی‌ و نهمین مجمع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی در اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
این مجمع با حضور رضا سعیدی، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی، مسئول امور استان‌های فدراسیون پزشکی کشور، مدیر کل، نمایندگان ورزشکاران و رؤسای هیئت‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد جهت انتخاب رئیس هیئت پزشکی ورزشی ورزش و جوانان استان برگزار شد.
از مجموع 19 نفر عضو مجمع، دو نفر غائب و 17 نفر دیگر در جلسه حاضر بودند.
پس از رأی‌گیری و جمع‌آوری آراء، یک رای باطل و 16 رای باقی مانده به تک کاندیدای ریاست هیئت پزشکی ورزشی رای داده و دکتر اسحاق غلامپور را به عنوان رئیس این هیئت انتخاب کردند.
به گزارش فارس اسحاق غلامپور به مدت چهار ساله گذشته ریاست هیئت پزشکی ورزشی ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را به عهده داشت و امروز نیز مجددا توسط اعضا به عنوان رئیس جدید این هیئت انتخاب شد.
ابطال مجوز خوابگاه های دانشجویی خودگردان استان
فریبرز نیکدل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: طرح ساماندهی خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی به پیشنهاد معاون صندوق رفاه به هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی مطرح و اجرا شد.
وی از تأسیس شورای نظارت بر خوابگاه‌های خود گردان در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیر دانشجویی دانشگاه یاسوج به تریب به عنوان رئیس و دبیر این شورا انتخاب شدند این درحالی است که برای ساماندهی امور خوابگاه‌های خودگردان در سطح کشور یک نفر ناظر ولی در به دلیل وضعیت این استان دو نفر ناظر تعیین شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های که در زمینه ساماندهی خوابگاه‌های خودگردان کوتاهی کنند از دریافت وام و یارانه غذا محروم می‌شوند، عنوان کرد: مجوز تمام خوابگاه‌های خودگردان ابطال شده و مالکان این خوابگاه‌ها باید برای دریافت مجوز به شورای نظارت بر خوابگاه‌های خودگردان مراجعه کنند.
هشدار انتخاباتی به چاپخانه ها
فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: چاپخانه‌ها نسبت به تبلیغات انتخاباتی طبق قانون عمل کنند.
به گزارش ایسنا علی پوزش در جلسه با متصدیان چاپخانه ها با توجه به تراکت های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی افزود: چاپخانه‌ها باید موارد مجاز و غیرمجاز را رعایت و اگر چاپخانه‌ای مخالف قانون عمل کند با او برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: چاپخانه ها باید نسبت به تبلیغات در قانون آگاه و در خصوص دستورالعمل چاپ تبلیغات داوطلبان مجلس بر اساس قانون عمل کنند.
فرماندار کهگیلویه با توجه به افزایش تبلیغات داوطلبان تایید صلاحیت شده در انواع بنر و بروشور و پوسترها خواستار رعایت کردن اینگونه موارد از متصدیان چاپخانه ها برای پرهیز از برخی جرایم شد.
پوزش خواستار همکاری و همدلی همه مردم در امر انتخابات شد و گفت: همه تلاش ما بر این است که هفتم اسفندماه انتخاباتی پرشور و سالم برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: این مردم هستند که تصمیم می گیرند چه کسی از صندوق بیرون بیاید و با انتخاب نماینده در سرنوشت خود دخالت می کنند.
اصلاح طلبی به حرف نیستد
یروز خبری مبنی بر ائتلاف کاندیدایی که در زمان ثبت نام خود را اصلاح طلب معرفی کرده بود با مهدی روشنفکر اصولگرا در سایت های محلی منتشر شد.
به گزارش سایت استان، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید عده ای که با تغییر هر دولت گرایش سیاسی خود را عوض می کنند همیشه دنبال فرصتی هستند که به هر شکل ممکن جایگاه خود را در دولت جدید حفظ کنند حتی با تغییر تفکر سیاسی خود، و در این دولت هم همچنان رویه خود را در پیش گرفته اند.
منصور نیکبخت که با پرچم اصلاح طلبی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بود به طورعجیبی با نماینده اصولگرایان ائتلاف کرد.
با توجه به رد صلاحیت اولیه سید باقر موسوی (هرچند که خبرهایی مبنی بر تایید صلاحیت ایشان به گوش می رسد) احتمال آن می رود که هواداران این نامزد و اصلاح طلبان  به سمت کاندیداهای اعتدالی و یا اصلاح طلب دیگر بروند اما این اقدام آن هم از طرف یک کاندیدای مدعی اصلاح طلبی نشان داد که هیچ تضمینی به اقرار ضمنی شخص اصلاح طلب یا اصولگرا نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار