مسئول رفتگران طبیعت مازندران
مسئول انجمن مردم‌نهاد رفتگران طبیعت مازندران گفت: باید با اطلاع‌رسانی سه‌شنبه‌های بدون نایلون و شنبه‌های بدون خودرو را فراگیر کنیم.
کد خبر: ۱۶۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 20 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،پرستو ملکی اظهار کرد: با ورود تکنولوژی در زندگی بشری و روزمره تاثیرات بد و خوب نیز به همراه داشت که از مهمترین این تأثیرات بد هوای آلوده است.

وی افزود: تغییر لایه اوزن و جو زمین و اینگونه آسیب‌ها از عوامل هوای آلوده است.

ملکی با بیان اینکه در ایران روز هوای پاک نام‌گذاری شد، عنوان کرد:هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین مردم از هر طبقه ای بوده و که علت اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی است.

این مسئول با عنوان به اینکه سالیانه تعداد زیادی از انسان‌ها در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که اکثر مبتلا به آسم و آلرژی و مشکل ریوی و قلبی هستند، خاطرنشان کرد: هر ماده‌ای که در هوا وجود دارد و می تواند برای تنفس مضر باشد آلاینده است که بسیاری از این آلاینده‌ها به دست خود انسان تولید می‌شود و به صورت‌های مختلف جامد، مایع و گاز در هوا وجود دارد.

ملکی اضافه کرد: اگر این آلودگی ها را به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم کنیم، قسمت مصنوعی تا حدودی می تواند جلوگیری شود برای مثال از اتومبیل در شرایط ضروری استفاده کرد و از حمل و نقل عمومی با برنامه ریزی وقت و زمان بیشتر استفاده کرد.

مسئول انجمن مردم‌نهاد رفتگران طبیعت مازندرانبا اذعان به اینکه باید واحدهای صنعتی با بقایای کشاورزی سوخت خود را تأمین کنند، تصریح کرد: آلودگی در منازل هم بسیار مهم است و باید از خرید وسیله‌های اضافی اجتناب کرد، در مصرف شوینده‌های اسیدی و پاک‌کننده‌ها حتی‌الامکان از نمونه های طبیعی مثل محلول آب و سرکه استفاده و از استفاده از حشره کش ها اجتناب کرد.

ملکی با اشاره به اینکه شاید با این اطلاع رسانی ها سه شنبه بدون خودرو و شنبه بدون پلاستیک را فراگیر کنیم، گفت: ما یک زمین داریم و من زمین را دوست دارم و ما امانتدار زمین هستیم، پس در حفظ آن کوشا باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار