نخستین جشنواره پژوهش‌های برتر منطقه آزاد ارس با انتخاب 10 پژوهش برتر برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 12 January 2016
به گزارش تابناک تبریز  روابط عمومی منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی در نخستین جشنواره پژوهش‌های برتر اظهار داشت: تحقیقات و پژوهش‌های  دانشگاهی باید در خدمت صنعت و تولید باشد.

وی گفت: رویکرد مراکز آموزشی باید انجام طرح‌های تحقیقاتی برای پیشرفت و توسعه صنایع و تولید باشد.

عرب‌باغی با اشاره به اینکه کار پژوهشی باید در خدمت جامعه باشد، گفت: استفاده از منابع انسانی خلاق و کارآمد در کنار آموزش و تحقیق می‌تواند در توسعه صنعتی نقش قابل توجهی را ایفا کند بطوری که مردم می توانند نتیجه آنرا در زندگی روزمره خود لمس کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس شرکت دانش بنیان را راهکار مهمی برای ارتقای سطح کیفی کالاهای تولید داخل و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: موفقیت سرمایه‌گذاری منوط به بهره‌مندی از ایده و دانش نوین است.

وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: فاصله‌ای که بین دانشگاه و صنعت وجود دارد، عدم اعتماد به دانشگاه را نشان می‌دهد بطوری که فعالیت دانشگاه‌ها انتزاعی و علمی است و صنایع کشور نیاز به تحقیقات علمی دارد و این کمبود، نقص در نظام آموزش را به دنبال دارد.

عرب‌باغی در ادامه گفت: صنایع برای رشد و توسعه روز افزون ناگزیر از تخصص‌گرایی و انجام مداوم پژوهش و آموزش هستند و این امر جز از طریق ارتباط و تعامل صنعت و دانشگاه‌ها که از مراکز اصلی پرورش نیروی متخصص هر جامعه به شمار می‌روند، امکان‌پذیر نیست.

عرب‌باغی گفت: سازمان منطقه آزاد ارس در حمایت از طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان دانشگاه‌های مستقر در ارس در بین مناطق آزاد هفت گانه کشور رتبه نخست را دارد و در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد 24 درصدی را دارد.

یوسف داداش‌زاده مدیر برنامه و بودجه سازمان منطقه آزاد ارس گفت: نخستین جشنواره پژوهش‌های برتر با هدف گسترش روحیه تحقیق و پژوهش و جلب مشارکت حداکثری خانواده بزرگ محققین و استفاده از اساتید و پژوهشگران برگزار شد.

وی با بیان اینکه مفهوم رقابت در عرصه پژوهش در میان قشر دانشگاهی بارزتر و روشن‌تر از هر قشر دیگری است، گفت: با ایجاد فرصت رقابت دانشگاه‌ها در عرصه پژوهش و فناوری و در زمینه‌های اقتصاد دانش بنیان، می‌توانیم به ایجاد فضای رقابتی سالم و علمی در دانشگاه‌ها کمک کنیم و بنیه علمی پایان‌نامه‌ها و مقالات را پژوهش محور کنیم.

 مدیر برنامه و بودجه سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه با اشاره به اینکه 30 اثر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: پس از بررسی‌های هیئت داوران و انتخاب شورای داوری، در مجموع 10 عنوان مقاله و پایان‌نامه که رویکرد اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی داشتند و در کنفرانس‌های بین‌المللی چاپ شده بود به عنوان پژوهش برتر انتخاب شدند.

داداش‌زاده گفت: در این جشنواره از 30 پژوهشگر برتر دانشگاه‌های مستقر در منطقه آزاد ارس و دانشگاه‌های آزاد و پیام نور هادیشهر تجلیل شد.

نخستین جشنواره پژوهش‌های برتر با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران این سازمان، دبیر شورای آموزش عالی مناطق آزاد کشور، روسای دانشگاه‌ها و پردیس‌های ارس، مسئولان شهرستان و دانشجویان برگزار شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار