کد خبر: ۱۶۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 10 January 2016


استاندار البرز گفت: بر اساس آمار اداره کل گمرک استان صادرات بر واردات البرز در طراز مثبت قرار دارد و صادرات نیز بر واردات پیشی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز،‌ سید حمید طهایی با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 خوشه اقتصادی در استان شناسایی و فعال شده است، اظهار داشت: با توجه به تازه تأسیس بودن استان یکی از این خوشه‌ها که طی دو سال کار علمی و تحقیقاتی به عرصه تولید رسیده، خوشه پلاستیک است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 14 خوشه تاکنون در استان شناسایی شده است، ادامه داد: در چرخه باروری این خوشه‌ها، فرایند تولید آن از صفر تا صد و تبدیل به محصول فراوری و تولید نهایی و رسیدن به چرخه بازار دنبال می‌شود.

طهایی این فرایند را تحولی بنیادین در تولیدات اقتصادی استان دانست و تصریح کرد: شناسایی واحدها و حلقه‌های مفقوده، آغاز حرکت تولیدی اقتصادی در استان خواهد بود.

استاندار البرز گفت: با بارور شدن خوشه‌های اقتصادی، آمار و اطلاعات جامعی از محصولات تولید استان خواهیم داشت و در کنار آن آموزش، مشارکت تولیدکنندگان و دست اندرکاران امر را نیز در این فرایند در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به شاخصه اصلی خوشه‌های صنعتی، تصریح کرد: یکی از امتیازات ویژه خوشه‌های صنعتی این است که 50 درصد هزینه‌ها را دولت تقبل خواهد کرد و مابقی را شرکت شهرک‌ها به عنوان سرمایه‌ای، آورده برای استان خواهد داشت.

طهایی افزود: فعال شدن این چرخه موجب اشتغالزایی، افزایش سطح تولیدات و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در این حوزه خواهد بود.

وی در ادامه به عملکرد 9 ماهه دوم سالجاری در حوزه صادرات نیز پرداخت و گفت: بر اساس آمار اداره کل گمرک استان صادرات بر واردات البرز در طراز مثبت قرار دارد و صادرات نیز بر واردات پیشی گرفته است.

*پنجره واحد فرایند صدور مجوزهای ترخیص کالا را کاهش می‌دهد

استاندار البرز در محور دیگری به موضوع استقرار گمرک استان در منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و ادامه داد: وجود اداره کل گمرک استان در منطقه ویژه پیام با خدمات به موقع به صادرکنندگان و واردکنندگان در قالب پنجره واحد با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و اتصال به شبکه الکترونیکی بخش عمده‌ای از خدمات ترخیص کالا و مجوزهای لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: پنجره واحد امتیاز ارزشمندی است که از رفت و آمدها به گمرک پایتخت کاسته از روزها و هفته‌ها معطلی می‌کاهد و طی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرایند صدور مجوزهای لازم صورت می‌گیرد.

*فرودگاه خصوصی آزادی بستری توسعه محور بین استان‌های تهران، البرز و قزوین

طهایی همچنین ارائه گزارش فرودگاه خصوصی آزادی و طرح درخواست برگزاری نمایش هوایی از دیگر تأکیدات استاندار بود و اظهار داشت: اگر مقدمات مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه مهیا شود علاوه بر ورزشی هوایی، بستری برای حضور سرمایه‌گذاران و اشتغالزایی نیز خواهد بود و به عنوان نمایشگاه هواپیمایی بین سه استان تهران، البرز و قزوین می‌تواند کارکردهای خوبی ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار