در دیدار نهاوندیان با مراجع تقلید مطرح شد:
مراجع تقلید در دیدارهای جداگانه‌ای که رئیس دفتر رئیس جمهوری با ایشان داشت، توصیه های مهمی به دولت برای رفع مشکلات جامعه کرده و خواستار توجه ویژه دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و گرانی شدند.
کد خبر: ۱۵۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 01 January 2016
به گزارش تابناک قم، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، در سفر به قم و دیدار با مراجع عظام به ارائه گزارشی از گزارشی از فعالیت های دولت و وضعیت عمومی کشور در مسایل اقتصادی و بین المللی پرداخت.

مراجع تقلید عظام نیز توصیه های مهمی به دولت برای رفع مشکلات جامعه کرده و خواستار توجه ویژه دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و گرانی شدند.

دولت مشکلات اقتصادی را رفع کند

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار محمد نهاوندیان با تشکر از رئیس‌جمهور و خدمات دولت رفع مشکلات اقتصادی را از اولویت‌های برنامه‌های دولت دانست و گفت: آنچه الان بر مردم فشار می‌آورد و باعث رنجش خاطر و عسر و حرج مردم شریف و عزیز ما شده است، مسائل اقتصادی است.
استاد سطوح عالی حوزه خطاب به رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: باید با تدبیر و مدیریت صحیح، مشکلات اقتصادی را رفع و حل نمایید مخصوصاً باید در برنامه‌ریزی‌ها، ضعفا و اقشار محروم را در اولویت قرار دهید و طوری عمل کنید که مردم اثر خدمات و تلاش‌های شما در اقتصاد را احساس کنند.
وی در ادامه توصیه‌های خود به خدمتگزاران مردم در دولت، گفت: اولاً باید در همه کار‌ها اخلاص داشته باشید و جز برای رضای خداوند متعال، گام برندارید. ثانیاً باید این امیدی که در مردم به وجود آمده است، با رفع و حل مشکلات، حفظ نمایید که سرمایه‌ بزرگی است. ثالثاً در برنامه‌ریزی‌های خود در دولت، باید همه جوانب بخصوص اوضاع کشور و منطقه را در نظر بگیرید که بدون توجه به آن، برنامه‌ریزی دقیق و مدبرانه ممکن نیست.
آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از برخی لجبازی‌ها و توجه به منافع شخصی، گفت: در همه نهاد‌ها باید اخلاق اسلامی کاملاً رعایت شود و همگان باید از فحاشی و لجبازی اجتناب نمایند. باید همه، منیت‌ها و منافع شخصی و باندی را کنار بگذارند و خدمت به مردم را تنها فکر و دغدغه خود قرار دهند.
وی با اشاره به فرصت خدمت‌گزاری که برای مسئولان فراهم شده است، گفت: از فرصتی که برای شما پیش آمده، جهت پیشبرد مقاصد بلند اسلامی ‌‌نهایت استفاده را کنید و در تمام حالات، به خداوند متعال توجه کرده و از امام زمان(عج) استمداد نمایید تا توفیقات شما در خدمت به اسلام و نظام اسلامی افزوده شود. حقیر هم دعا می‌کنم تا بتوانید با مدیریت صحیح و توجه به احکام و اخلاق اسلامی در همه شئون، جهت رفع مشکلات مردم عزیزمان گام بردارید.

دولت ‌‌با واسطه‌گری و دلال‌بازی مقابله کند

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی نیز هرگونه اختلاف میان مسئولان را موجب خوشحالی و سوءاستفاده دشمنان برشمرد و افزود: امروز خوشبختانه وحدت و همدلی در کشور وجود دارد که باید در راستای تداوم آن تلاش کنیم.
وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات گوناگون در کشور برای مردم، خاطرنشان کرد: مردم به خاطر علاقه‌مندی به نظام و انقلاب مشکلات را تحمل می‌کنند اما دولت باید با اشراف و نظارت کامل با واسطه‌گری و دلال‌بازی مقابله کرده و در جهت رفع مشکلات کشور و مردم بیش از پیش تلاش کند.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ایثارگری، فداکاری و جانفشانی مردم در مسیر اهداف انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ما با وجود این مردم هیچ نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت ایران طی سال‌های پس از انقلاب و استفاده آنان از بهانه‌ها و ابزارهای مختلف برای دشمنی با این ملت، گفت: ما نسبت به دشمنان خود بدبین هستیم و نمی‌توانیم به آن‌ها اعتماد داشته باشیم چرا که هرگز با ملت ایران صادق نبوده و اقدامات صالحانه نداشته‌اند.
آیت‌الله نوری همدانی سکوت در برابر اقدامات خصمانه دشمنان و جنایت‌ها و کشتار آن‌ها در منطقه را صلاح ندانست و تصریح کرد: آنچه دشمنان ملت ایران را ناراحت می‌کند این است که ملت ایران هرگز در برابر اعمال ضد انسانی آن‌ها سکوت نکرده و امروز آن‌ها باید امنیت، عزت و قدرت ایران را باور کنند.

تقدیر از تلاش‎های دولت در مسیر شکوفایی کشور

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رییس دفتر رییس جمهوری از تلاش‌های دولت در مسیر رشد و شکوفایی کشور تقدیر کرد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت اقتصادی و سیاسی در کشور باعث می شود که بخش خصوصی و مردم در عرصه اقتصاد فعال شده و رونق اقتصادی را رقم بزنند.

تلاش‌ها در رفع تنگناهای اقتصادی باید ملموس باشد

آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز با تقدیر از تلاش‌های دولت در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و بین‌المللی، بر ضرورت ملموس شدن تلاش‌های دولت برای مردم در جامعه تأکید کرد.
وی با اشاره به مشکلات و شرایط سخت اقتصادی در کشور، گفت: اینکه دولت در این شرایط اولویت اقدامات و برنامه‌های خود را در راستای رفع مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی مردم قرار داده، بسیار ستودنی است.
استاد سطوح عالی حوزه همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای بر لزوم تبیین و تشریح دستاوردهای مذاکرات برای مردم و مراقبت از توطئه دشمنان تأکید کرد.

روابط محکم با همه مسلمانان را خواستاریم

در ادامه دیدارها، آیت‌الله جعفر سبحانی با تاکید بر ضرورت اتحاد، انسجام و هوشیاری مسلمانان در برابر دشمنان، گفت: متاسفانه برخی کشورهای مسلمان در منطقه با سیاست‌های خصمانه بدنبال اختلاف‌افکنی میان مسلمانان هستند.
این مرجع تقلید، با اشاره به لزوم هم‌اندیشی و برگزاری محافل علمی با حضور اندیشمندان دنیای اسلام، افزود: لازم است با گفت‌وگو، تعامل و گسترش مناسبات میان علمای جهان اسلام در جهت تقویت وحدت، همدلی و انسجام امت اسلامی تلاش کنیم.
وی ادامه داد: ما خواستار روابط محکم با همه مسلمانان در همه زمینه ها بویژه در خصوص مباحث علمی هستیم.
وی در این دیدار از تلاش ها و اقدامات رییس جمهوری و دولت یازدهم در عرصه های مختلف قدردانی کرد.

برنامه سعادت اداره کشور در کلام اهل بیت (ع) 

آیت الله حسین وحید خراسانی نیز با تقدیر از تلاش های دولت تدبیر و امید در مسیر خدمت به مردم، گفت: اگر رضای خداوند متعال و امام زمان (عج) در همه امور ملاک عمل باشد همه تلاش ها و اقدامات به ثمر خواهد نشست همانگونه که در مذاکرات اخیر به ثمر نشست.
وی با بیان این مطلب که خداوند متعال به پیامبر خود حضرت موسی (ع ) در دعوت مردم به وحدانیت امر می فرماید که با زبان نرم و قول لیّن و نه با درشتی با آنان سخن گوید، خاطرنشان کرد: باید همواره در رفتار و گفتار ما سه اصل نرمی، درستی و پختگی رعایت شود و در مسیر رسیدن به اهداف بلند روش درست را به کار گیریم تا دچار مشکل نشویم.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برنامه سعادت که در کلام اهل بیت (ع) نهفته است می تواند برای اداره کشور مورد استفاده مسئولان قرار گیرد، افزود: با درک صحیح از تعالیم ائمه معصومین(ع) می توان به خوبی و در مسیر صحیح کشور را اداره کرد.
آیت الله وحید تاکید کرد: این جمله امیرالمومنین حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر که می فرمایند مردم در خلقت دو دسته اند یا برادر دینی یا همنوع تو هستند؛ با مردم آنگونه رفتار کن که دوست داری خداوند آنگونه با تو رفتار کند باید همواره مد نظر مسوولان کشور باشد.

انتخابات باید عامل تقویت وحدت داخلی شود

آیت الله شبیری زنجانی در این دیدار با تقدیر از تلاش ها و خدمات دولت و مسؤولان کشور برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ، به توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی اشاره و تاکید کرد: کوشش در مسیر خشنودی خداوند و خدمت به مردم نتیجه و نصرت قطعی بدنبال دارد.
وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر ضرورت تلاش برای تقویت وحدت، همدلی و انسجام ملی در کشور تاکید کرد.
آیت الله شبیری زنجانی توجه به مصالح و منافع ملی را حائز اهمیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا انتخابات آینده موجب تقویت وحدت و انسجام داخلی شود.

بازار ایران را از تسخیر کالاهای خارجی بدون کیفیت خارج کنیم

آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری رسیدن به پیشرفت و عبور از مسیرهای پرچالش در کشور را با همکاری و مشارکت مردم قابل تحقق دانست و اظهار داشت: تقویت ایران دوستی، همگرایی و وحدت میان آحاد جامعه می‌تواند منجر به پیشرفت و توسعه کشور شود.
استاد برجسته حوزه علمیه با تقدیر از تلاش‌های دیپلماتیک مسئولان، موفقیت به دست آمده در مذاکرات را نعمت الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: ما توانستیم در مذاکره با قدرت‌های بزرگ دنیا که همواره به دنبال قدرت طلبی هستند، در شرایطی سخت از حقوق و منافع ملت ایران دفاع کنیم و به اهداف خود برسیم و از این جهت، موفقیت به دست آمده در مذاکرات یک نعمت الهی است و باید شکرگزار خدای متعال باشیم.
مفسر بزرگ قرآن کریم با بیان اینکه با تقویت ایران دوستی و عشق و علاقه به کشور در میان مردم می‌توانیم اقتصاد، تولید و کالای ایرانی را تقویت کرده و بازار ایرانی را از این وضعیت ناهنجار و در تسخیر کالاهای خارجی بدون کیفیت خارج کنیم، ادامه داد: تقویت اقتصاد ایرانی به منزله تقویت بازار یک کشور اسلامی خواهد بود و با توسعه کالا و تولید ایرانی می‌توانیم مانع از قاچاق کالاهای خارجی به کشور و عرضه آن به مردم بشویم.
استاد برجسته حوزه علمیه احیاء مفهوم اصیل اقتصاد اسلامی و رعایت ضوابط دینی در تعاملات اقتصادی را موجب رونق تولید و باز شدن راه اقتصاد مقاومتی در کشور دانست.
آیت الله جوادی آملی با تقدیر از تلاش دولتمردان در شرایط سخت امروز، اظهار داشت: مطمئنا جریان‌ها و افرادی که از موفقیت‌های دولت خرسند نیستند، ممکن است با هجمه‌ها و اقدامات تخریبی موجبات دلسردی و ناراحتی مسئولین را فراهم کنند، اما آنچه اهمیت دارد این است که مردم قدردان زحمات دولت هستند و بنده به دولتمردان توصیه می‌کنم که در برابر هجمه‌ها و خرده‌گیری‌ها صبور باشند که صبر برطرف کننده بسیاری از مشکلات بوده و در سایه صبر عنایات الهی هم شامل حال ما خواهد شد.

انتخابات باید با آرامش کامل انجام شود

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی نیز با قدردانی از خدمات و تلاش‌های رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مسیر دستیابی به توافق با قدرت‌های جهانی، گفت: برجام مایه عزت و آبروی کشور شد.
وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شرایط حساس کشور در منطقه، بر رعایت اصول اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی از سوی کاندیداها و تلاش در جهت افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: در شرایط حساس کنونی باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم چرا که دشمنان جمهوری اسلامی ایران درصدد خدشه‌دار کردن استقلال کشور هستند.
استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: باید به‌گونه‌ای رفتار شود که انتخابات با آرامش کامل انجام شده و همه کشورهای دنیا از این انتخابات الگو بگیرند.

دیدار با نماینده آیت الله سیستانی در ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی در دیدار رییس دفتر رییس جمهوری بر تلاش برای تقویت وحدت و انسجام مسلمانان تاکید کرد. 
وی با اشاره به گسترش فعالیت دشمنان برای ارائه چهره ای نادرست از اسلام و شیعه در جهان بر تلاش برای مقابله با این اقدامات تاکید کرد و گفت: باید امکانات و شرایط لازم برای مقابله با اقدامات گسترده در مسیر ایجاد جو اسلام هراسی و شیعه هراسی در جهان فراهم شود.
نماینده آیت الله سیستانی در ایران همچنین با اشاره به برگزاری پر شور مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی و حضور میلیونی عزاداران حسینی در راهپیمایی عظیم اربعین، از تلاش ها، کمک ها و اقدامات جمهوری اسلامی در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم قدردانی کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار