کد خبر: ۱۴۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ 22 December 2015

 تابناک آذربایجان غربی:  گرم و صمیمانه هم اندیشی رؤسا و اعضای محترم هیئت مدیره های استان  که با حضور اعضاء هیئت مدیره شمال استان، میاندوآب، بوکان، شاهیندژ و ارومیه روز سه شنبه. اول دیماه ۹۴در. محل.دفتر نظام پرستاری ارومیه برگزار گردید.
این جلسه که به منظور بررسی راهکارهای جلب مشارکت و همکاری مسئولین معاونت درمان و مراکز درمانی با هیئت مدیره های نظام پرستاری استان،  ایجاد وحدت رویه و بررسی مسائل و مشکلات پرستاری انجام شد. خانم تیزفهم رئیس هیئت مدیره ارومیه ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان محترم و ارائه گزارش از عملکرد هیئت مدیره ارومیه از عدم حضور مسئولین دفتر پرستاری معاونت درمان با وجود دعوت و هماهنگی به عمل آمده، گلایه  نموده و اظهار کردند،  امیدوارم که روزی مسئولین محترم دانشگاه با درک جایگاه خدمات پرستاری که بیشترین خدمت را در سیستم سلامت به آحاد مردم جامعه ارائه مینمایند، به منطق تعامل و همدلی با پرستاران برسند و از این تقابل و بستن درهای گفتگو به روی پرستاری چیزی جز اضرار به گیرندگان خدمت و ایجاد تنش در جامعه حاصل نخواهد شد، در ادامه آقای رادمهر ،رئیس هیئت مدیره بوکان با انتقاد از نوع سیاست پرستار ستیزی مسئولین کنونی وزارت بهداشت به انعکاس غیر واقع حادثه ناگوار بخیه کودک در خمینی شهر اشاره نموده و بیان داشت که وزیر محترم در ارائه گزارش خود نیز به پرستاری اهانت نمودند.
دکتر متعارفی رئیس هیئت مدیره شمال استان (خوی)  ضمن تأکید بر لزوم ایجاد وحدت رویه در هیئت مدیره های  نظام پرستاری استان اظهار داشتند که ما خود را مکلف به اجرای تصمیمات سازمان کل میدانیم

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم در حد اعلا بایستیم نیاز به ایجاد و تقویت عرق حرفه ای پرستاران نسبت به سازمان حرفه ای خود داریم و پرستاران باید بدانند که تنها مدافع حقوق آنها سازمان نظام پرستاری است.وی در ادامه به مشکلات همکاران شاغل در اورژانس 115 هم گریزی زده و خواستار پیگیری اجرای قانون ارتقاء بهره وری برای این عزیزان شدند.
خانم یزدانی رئیس هیئت مدیره میاندوآب تداوم و ارتقاء سطح ارتباط و همکاری فی مابین هیئتهای استان را از عوامل بسیار ارزشمند در ایجاد همصدایی و وحدت رویه دانسته و آن را شاه کلید موفقیت هیئت مدیره ها در رسیدن به اهداف حرفه ای و حل مسائل پرستاری استان دانستند.
آقای فتحی رئیس هیئت مدیره شاهیندژ ضمن برشماری مشکلات عدیده هیئت جدیدالتاسیس این شهر که پرستاران شهرستان تکاب را هم پوشش می دهند از عدم وجود امکانات اداری حوزه خود گلایه نمودند.
مجرد عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور هم با بیان نیاز هیئت مدیره ها به حمایت پرستاران عزیز از ایجاد و تدارک امکانات رفاهی و گردشگری برای پرستاران کشور خبر داد.
 در ادامه نصیری عضو هیئت مدیره ارومیه و شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور به ارائه دیدگاههای شورای عالی چهارم در پیگیری مطالبات پرستاران پرداخته و اظهار داشت که این شورا در مسیر اهداف متعالی خود که چیزی جز ارتقاء منزلت اجتماعی پرستاری و احقاق حقوق این عزیزان است از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود و عدم تناسب مفاد  قانون سازمان نظام پرستاری مصوب مجلس شورای اسلامی را با جایگاه علمی و حرفه ای پرستاری کشور برشمرده و آن را قانونی در حد اصناف بازار دانست.
در پایان ،این نشست شش ساعته ، حاضرین ضمن تأکید و درخواست از مسئولین دانشگاه برای تعامل سازنده با هیئت مدیره های استان و تشکر از مسئولین بیمارستان سیدالشهدا ( ع)  که در برگزاری این نشست نهایت همکاری را داشتند با صدور بیانه ای با موارد زیر به کار خود پایان دادند:
۱- مخالفت با طرح آموزش پرستاری در بیمارستانها و استفاده از تمام راهکارهای قانونی برای توقف این طرح 
۲- رفع جعل عنوان بهیار از دوره کمک پرستاری و بازنگری در شرح وظایف ارائه شده برای این دوره.
۳-از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ارومیه درخواست میگردد: پرداخت اضافه کار و کارانه پرسنل پرستاری استان به شیوه پرداخت بر اساس نظام نوین پرداخت خدمات بیمارستانی و ترک پرداخت قاصدک که حاصلی جز مصادره حاصل دسترنج پرستاران به نفع گروههای دیگر ندارد، صورت گیرد.
۴- عضویت اعضاء هیئت مدیره نظام پرستاری در کارگروه، جلسات و کمیته های پرستاری معاونت درمان و کلیه مراکز بهداشتی و درمانی استان.

برگزاری اولین نشست هم اندیشی اعضاء هیئت مدیره های نظام پرستاری استان آذربایجان غربی در ارومیه

برگزاری اولین نشست هم اندیشی اعضاء هیئت مدیره های نظام پرستاری استان آذربایجان غربی در ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار