رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین حامی مسابقات سراسری قرآن کریم یاد کرد و گفت: راهنمایی ها و توجهات معظم له راهگشای کار مسئولان اجرایی این مسابقات بوده است.
کد خبر: ۱۴۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 22 December 2015
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین حامی مسابقات سراسری قرآن کریم یاد کرد و گفت: راهنمایی ها و توجهات معظم له راهگشای کار مسئولان اجرایی این مسابقات بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی شامگاه دوشنبه و در مراسم اختتامیه رشته های ترتیل، حفظ 10 و 20 جزء قرآن کریم اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم فضای جامعه را قرآنی و باعث شکوفا شدن استعداد و علاقه هزاران نفر به این کتاب آسمانی می شود.

وی همچنین با اشاره به ارتقاء سطح علمی و فنی داوران قرآن در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: داوران این رقابت ها و مسابقات تجربه ای 30 ساله دارند و امروز به عنوان یک داور استاد در مسابقات حاضر و به قضاوت می پردازند.

حجت الاسلام حسینی در خصوص تغییراتی که در نحوه برگزاری مسابقات ایجاد شده نیز گفت: موضوع سطح بندی یکی از مواردی بود که امسال به مرحله اجرا درآمد و هدف از این کار هم این بود که با سطح بندی رقابت ها در فضایی آرام و صمیمی و آکنده از رقابت برگزار شود و شرکت کنندگان بدون اضطراب و استرس با هم به رقابت بپردازند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص نحوه تعیین سطوح مسابقات نیز گفت: کارشناسان مرکز امور قرآنی با دنبال کردن نمرات 10 سال گذشته شرکت گنندگان، حد نصاب هایی به عنوان ممتاز و عالی تعیین کردند که این نصاب ها یک آرامش، سکون و رفاقت را در مسابقات ایجاد کرده است.

وی همچنین با اشاره به استقرار کارشناس مجری در صحن مسابقات گفت: استاد معتز آقایی به عنوان کارشناس مجری نکات فنی و تحلیل هایی از اجرای حافظان قرآن ارائه کردند و این امر سبب شد تا همه حاضران بخوبی از این صحبت ها بهره مند شده و با نکات فنی آشنا شوند.

حجت الاسلام حسینی از اجرای برنامه های جانبی در کنار مسابقات خبرداد و گفت: امسال کارگاه های آموزشی با برنامه ریزی بهتر در حال برگزاری و محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته کشور و قاری پاکستانی در حال اجراست.

وی همچنین در پایان از تبلیغات محیطی صورت گرفته در سطح استان نیز ابراز رضایت کرد و گفت: به دلیل همین مسئله مردم از برنامه های مسابقات مطلع می شوند.

سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا پنجم دی ماه با حضور 600 نخبه قرآنی در دو بخش برادران و خواهران به میزبانی کرمانشاه ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار