رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برنامه‌ریزی منسجم برای استعدادیابی ظرفیت‌ها و استعدادهای معنوی در کشور اتخاذ شود.
کد خبر: ۱۴۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹ 21 December 2015
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برنامه‌ریزی منسجم برای استعدادیابی ظرفیت‌ها و استعدادهای معنوی در کشور اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در آیین اختتامیه بخش نخست سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که شامگاه دوشنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در مسابقات کشوری سال گذشته وعده‌هایی به فعالان و جوانان قرآنی داده شده که امسال بخش عمده‌ای از آن عملی و محقق می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص سطح بندی مسابقات گفت: مسابقات قرآنی نیازمند ایجاد الگو و مدل جدید بود تا فضای معنوی قرآن عطر و بویی سرشار از مهر و محبت داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: در مسابقات گذشته مدل سالمی که حاکی از عدالت کامل باشد وجود نداشت اما با این روش جدید افراد با توجه به ارائه توانمندی خود از امتیازات برخوردار می‌شود و به آنچه استحقاق داشته اند دست خواهد یافت.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه سال گذشته تنها یک نفر به عنوان ممتاز شناخته می‌شد، افزود: حد نصابی برای سطح ۱ به عنوان ممتاز ، سطح ۲ به عنوان عالی در نظر گرفته شده تا افراد بیشتری بتوانند از امتیازات این رویداد قرآنی و با برکت بهره‌مند باشند.

وی با اشاره به اینکه حضور اساتید در کنار مجریان در محل مسابقات سطح این دوره از مسابقات را بالا برده، گفت: نکات فنی ارائه شده توسط این اساتید موجب بهره مندی و جذب بیشتر مخاطبین شرکت کننده و متسابقین شد.

حجت الاسلام حسینی گفت: ده‌ها نفر از قاریان برجسته از کشور پاکستان و نیز اساتید مجرب در بخش محافل قرآنی مهمان ویژه این استان هستند و برخی از برنامه های تدوینی و جانبی بر این مسابقات رونق بخشید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد علیرضا اکبری از حافظان نوجوان استان کرمانشاه و دیگر نخبگانی قرآنی که در این مسابقات حضور ندارند و به لقاءالله پیوسته‌اند، اظهار داشت: امیدواریم روح آنها با ائمه اطهار(ع) محشور  باشد و برنامه ریزی بهتر در راستای استعدادیابی این ظرفیت‌های معنوی برای کشور تقویت شود.

حجت الاسلام حسینی  با تقدیر و تشکر از مسئولان استان کرمانشاه در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مسابقات گفت: اطلاع رسانی شایسته در مسیرهای منتهی به محل برگزاری مسابقات انجام شد  و مسئولان اجرایی این سازمان درهمه حوزه ها نظارت داشتند تا فضای قرآنی خوبی در استان و کل کشور را شاهد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار