مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حفظ محیط زیست به تنهایی از توان دولت خارج است، گفت: حمایت جوامع محلی بهترین راهکار برای حفظ محیط زیست و کاهش تخریب محیط زیست است.
کد خبر: ۱۴۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ 09 December 2015
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حفظ محیط زیست به تنهایی از توان دولت خارج است، گفت: حمایت جوامع محلی بهترین راهکار برای حفظ محیط زیست و کاهش تخریب محیط زیست است.

به گزارش فارس، نشست مشترک مدیران منابع طبیعی، محیط زیست، هواشناسی و اصحاب رسانه به مناست 18 آذر روز آشنایی با تغییرات آب و هوای برگزار شد.

در ابتدای این نشست عطا پورشیرزاد با بیان اینکه حفظ محیط زیست به تنهایی از توان دولت خارج است، گفت: حمایت جوامع محلی بهترین راهکار برای حفظ محیط زیست و کاهش تخریب محیط زیست است.

وی با بیان اینکه افزایش گاز گلخانه‌ای و گاز متان باعث تغییرات آب و هوایی و از بین رفتن محیط زیست شده افزود: دلیل افزایش گازهای گلخانه‌ای و گاز متان افزایش زباله است و افزایش زباله‌ها موجب گرم شدن و افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری عفونی و... شده است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شیوع بیماری مالاریا در بخشی از جهان و همچنین در مناطق گرمسیری در نتیجه گرم شدن هوا و تغییرات آب و هوایی است.

این مسئول با اشاره به مشکلات بوجود آمده از فاضلاب‌ها افزود: فاضلاب‌ها مشکلات زیادی را برای مردم، محیط زیست و منابع طبیعی به وجود می‌آورند که لازم است سمن‌ها و رسانه‌ها در این خصوص همکاری کنند.

پورشیرزاد بیان کرد: روند خشکسالی و تنش‌آبی باعث گرم‌تر شدن زمین در چند سال آینده می‌شود و همین عامل منجر به تولید چندین برابر انرژی برق و سرعت در انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید از این موضوع مهم به سادگی عبور کنیم، گفت: در خصوص چگونگی استفاده از منابع طبیعی و محیط زیست و تلاش برای جلوگیری از این سرمایه‌ها فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

در ادامه عزت‌الله بهشتی‌فر بخش عمده‌ای از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی را ناشی از طرح‌های عمرانی مربوط به دستگاه‌ها دانست و افزود: به دلیل اجرای طرح‌های عمرانی شاهد قطع بخش وسیعی از درختان هستیم که ورود سمن‌ها و رسانه‌ها در این زمینه موثر است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد قطع درختان بلوط محور یاسوج ـ سی‌سخت در منطقه تنگ گنجه‌ای را نمونه‌ای از تخریب منابع طبیعی دانست و گفت: برای کسانی که اقدام به قطع درختان این منطقه کردند پرونده قضایی تشکیل شده است.

این مسئول با اشاره به تخریب جنگل‌ توسط عوامل انسانی گفت: با مشارکت مردم بالغ بر 32 هزار هکتار جنگل‌ در عرصه‌های منابع طبیعی کاشته شد و حدود 8 هزار و 500 هکتار گیاهان دارویی در منطقه تنگ سرخ بویراحمد کاشته شده است.

بهشتی‌فر با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات منابع طبیعی افزود: مجموعه اعتبارات منابع طبیعی 25 میلیارد ریال بوده است.

فرج‌الله شکوهی مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد مشکلات و چالش‌های زیست محطیی را نتیجه تغییرات آب و هوایی دانست و گفت: انسان‌ها در ایجاد این چالش بزرگ نقش دارند که می‌توان در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد.

وی با انتقاد از صدا و سیما گفت: زمان اختصاص یافته صدا و سیما به گزارش‌ها و اخبار هواشناسی 20 تا 30 ثانیه است.

این مسئول در خصوص بارور کردن ابرها در جهت افزایش میزان بارندگی و کاهش گرد و غبار افزود: حداقل مبلغ تخمین زده برای تحقق این کار 10 میلیارد تومان است البته اثر بخشی بارور کردن ابرها به لحاظ علمی و تحقیقاتی ثابت نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار