استاندار اردبیل:
خدابخش ارتقای رتبه استان در بهبود فضای کسب وکار، برای استان مزیت اقتصادی محسوب می شود؛ اما این توفیق به معنای رفع بیکاری نیست و درک اشتباه این موضوع از سوی یک رسانه و انتشار در فضای مجازی، موجب تفهیم نادرست مطلب در افکار عمومی شده است.
کد خبر: ۱۳۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 01 December 2015

استاندار اردبیل گفت: طرح های کشاورزی که به منظور امنیت غذایی در استان اجرا می شود، مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است.

 به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش، روز سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی استان اردبیل افزود: بستر صادرات محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی در استان تسهیل شده است و امسال 100 هزار تن سیب زمینی از استان صادر می شود.

وی اظهار کرد: برای ایجاد ارزش افزوده از محصولات کشاورزی باید صنایع تبدیلی مدنظر قرار گیرد و از نظر اقتصادی صدور خام محصول، بهترین راه درآمد نیست.

وی حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان را فرصتی مغتنم برای جوانان جویای کار دانست و بر ترویج استفاده از آن جهت توسعه طرح های آب و خاک و کشت گلخانه ای در استان تاکید کرد.

خدابخش در بخش معدن استان نیز، توجه بر ملاحظات زیست محیطی در مرحله اکتشاف و استخراج، پرهیز از خام فروشی و ضرورت فرآوری محصولات معدنی را خواستار شد.

او ادامه داد: ارتقای رتبه استان در بهبود فضای کسب وکار، برای استان مزیت اقتصادی محسوب می شود؛ اما این توفیق به معنای رفع بیکاری نیست و درک اشتباه این موضوع از سوی یک رسانه و انتشار در فضای مجازی، موجب تفهیم نادرست مطلب در افکار عمومی شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: بر اساس بررسی ها استان اردبیل از نظر 21 مولفه اقتصادی در زمستان سال گذشته و بهار امسال از حیث بهبود فضای کسب و کار، رتبه اول کشور را احراز کرده است.

وی افزود: در بهار سال جاری، استان اردبیل با نرخ بیکاری 10.5 از 16 استان کشور جلوتر و از 14 استان عقب تر بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار