رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی قم با اشاره به اینکه گروه های گردشگری غیر مجاز در قم زیاد شده است خواستار جلوگیری از فعالیت آنها شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 30 November 2015
به گزارش تابناک قم، مهدی مصطفی لو در جلسه کارگروه مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه گروه های گردشگری غیرمجاز قارچ گونه رشد می کنند، گفت: تعداد این گروه های نسبت به گروه هایی از جمله کوهنوردی که دارای مجوز هستند چند برابر شده است.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در این گروه ها فعالیت می کنند نه تنها دارای تجربه کاری نیستند بلکه فاقد صلاحیت هستند که باید این گروه ها شناسایی و جلوی فعالیت این افراد گرفته شود.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی قم ادامه داد: این گروه ها به محیط زیست آسیب وارد کرده و به علت عدم رعایت ضوابط قانونی و اخلاقی آسیب های اجتماعی را نیز به همراه دارند.

مصطفی لو با بیان اینکه گروه های گردشگری مجاز نیازمند معرفی هستند گفت: این گروه های باید در بین مردم با خدمات ویژه و امکاناتی از جمله بیمه معرفی شوند تا با شناخت مردم از این گروه ها شاهد کاهش فعالیت گروه های غیرمجاز باشیم.

وی افزود: گروه های گردشگری دارای مجوز با هدف ارتقای اطلاعات گردشگری، زیست محیطی و طبیعت گردی، آموزشی و ورزشی فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان گروه ها به صورت منظم آموزش های گردشگری را فرا می گیرند تا بتوانند فرهنگ گردشگری و زیست محیطی را ارتقا بخشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار