امروز دومین نشست ستاد اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 29 November 2015
دومین نشست ستاد اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
امدادرسانی در خیمه‌های امدادی به زوار کهگیلویه و بویراحمدی اربعین در مرزها
در نشست ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام نیرواهی امدادی و درمانی استان به مرزها برای امدادرسانی به زوار اربعین حسینی در خیمه‌های امدادای خبر داده شد.
در این نشست شاهرخ کناری از اعضای این ستاد اظهار کرد: از سوی دستگاه‌های مختلف به زوار اربعین حسینی(ع) خدماتی داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان اقدام خوبی در این زمینه داشته است، بیان کرد: تعداد ۷۰ دستگاه اتوبوس از این استان که زوار را تا مرز اعزام می‌کنند از خدمات گازوئیل با نرخ ۳۰۰ تومان بهره‌مند می‌شوند.
این مسئول گفت: همچنین این شرکت از زوار اربعین حسینی در بین راه پذیرایی می‌کند.
کناری در ادامه از بازدیدهایی که توسط مسئولان استانی از مرز شده است، تصریح کرد: نظارت‌های لازم توسط مسئولان در این خصوص انجام می‌شود.
کارشناس امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر همین اساس و برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی این استان تعداد ۱۶ نفر از نیروهای امدادی و درمانی به محل مرزها اعزام شده‌اند.
کناری افزود: برای امدادرسانی تعدادی خیمه امدادی برپا شده و تعداد دو آمبولانس به زوار در هنگام بروز هرگونه سانحه احتمالی امدادرسانی می‌کنند.
وی گفت: اکیپ هلال‌احمر و آمبولانس اورژانس از روز چهارشنبه تا پایان مراسم در مناطق مختلف در حالت آماده‌باش هستند.
این مسئول افزود: همچنین مساجد و حسینیه‌های بین راهی نیز آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین هستند.
کناری خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های صلواتی در همه مسیر تدارک دیده شده و این خدمات در مرحله برگشت نیز وجود خواهد داشت.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا تاریخ ۴ آذرماه تعداد ۱۵ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  طبق آن چه که تا ظهر امروز اعلام شده تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار زوار اربعین از مرز ایران وارد عراق شده‌اند.
وی گفت: باید از این ظرفیت بسیار بزرگ حداکثر استفاده را داشته باشیم و اهداف معنوی و سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی را با استفاده از این ظرفیت محقق کنیم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: از استان کهگیلویه و بویراحمد هم تعداد ۱۵ هزار نفر برای حضور در این مراسم تا روز ۴ آذرماه در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد به غیر از افرادی است که خودشان اقدام به تهیه ویزا برای سفر کنونی اربعین کرده‌اند.
این مسئول گفت: کمیته‌های ستاد اربعین در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است و کمک‌ها نیز جمع‌آوری شده که انتظار داریم کمک‌های ما نسبت به سایر استان‌ها بیشتر باشد.
وی افزود: اما متأسفانه کمک‌های چندان زیادی نبوده که باید صدا و سیما برای این کار تبلیغات بیشتری انجام دهد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لازم است از ابتدا تا انتهای برنامه اربعین امنیت لازم برقرار شود، گفت: مسئولان از موضوع تأمین امنیت مرحله برگشت زائران اربعین غافل نشوند.
عصر امروز و به ریاست فتاح محمدی جلسه برنامه‌ریزی مراسم اربعین در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: این یک حرکت معنوی و سیاسی بوده که تجلی قدرت جهان اسلام است.
فتاح محمدی با بیان اینکه محرم به اسلام و عاشورا زنده است، بیان کرد: اربعین یک حرکت مقتدرانه از جهان اسلام و بهترین موقعیت برای مقابله با جنگ نرم دشمن است که باید از آن به درستی در راستای قدرت‌نمایی جهان اسلام استفاده کرد.
این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به خوبی از اربعین با نام رستاخیز یاد کرده‌اند، تصریح کرد: به برکت خون امام حسین و عزتی که به این مملکت بخشیده است بتوانیم در برابر توطئه‌های دشمنان به خوبی مقابله کنیم.
محمدی با بیان این که جمهوری اسلامی به خوبی در راستای تأمین امنیت این مراسم بزرگ و معنوی اقدام کرده است، افزود: همه شرایط برای برگزاری این مراسم توسط مسئولان جمهوری اسلامی فراهم شده است.
این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اما باید از این نکته غافل نشویم که تأمین امنیت تنها برای مرحله مشرف شدن نیست بلکه لازم است تمهیدات لازم برای برگشتن از نظر امنیتی هم تأمین شود.
وی گفت: باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم تا دشمنان از هرگونه غفلت در برگشت زائران استفاده کنند لذا باید همه مسئولان همان‌گونه که برای مرحله رفت زائران و امنیت آن برنامه‌ریزی می‌کنند برای مرحله برگشت نیز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.
محمدی تصریح کرد: در خصوص موضوع تصادفات احتمالی هم باید پلیس‌راه همه تمهیدات لازم را برای ایجاد امنیت در جاده‌های استان در هنگام عزیمت و یا برگشت زائران فراهم کند.
این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید در حد امکان و با برنامه‌ریزی و تأمین امنیت جاده‌ها تصادفی رخ دهد و مشکلی برای زائران ایجاد شود، افزود: به همین خاطر لازم است تا از هم اکنون پلیس‌راه همه تمهیدات لازم را اندیشیده باشد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه لازم است در قسمت‌هایی از استان ایستگاه‌های صلواتی دایر شود، افزود: باید در منطقه خیرآباد یک مکان خوب و در خور شأن برای ایستگاه صلواتی ایجاد شود تا علاوه بر زائران هم استانی، سایر زائرانی که از این مسیر تردد می‌کنند از مزایای آن استفاده کنند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از صدا و سیمای استان خواست تا از یکی از کاروان‌های زائران اربعین این استان که برنامه‌های فرهنگی مناسبی دارند مستندی برای استان تهیه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار