تابناک کهگیلویه وبویراحمد
پس از برخی اطلاع رسانی ها در فضای مجازی و دیگر رسانه ها همایش«به کجا چنین شتابان »در شهرستان دهدشت برگزارشد.
کد خبر: ۱۳۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 27 November 2015
دیروز همایشی با نام «به کجا چنین شتابان»در خصوص معضلی بزرگ که گریبان شهرستان های کهگیلویه بزرگ را گرفته است،ازطرف سازمان مردم نهاد مانا ،برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،پس از برخی اطلاع رسانی ها در فضای مجازی و دیگر رسانه ها همایش«به کجا چنین شتابان »در شهرستان دهدشت برگزارشد.
در این همایش که مهمترین سخنران آن محمود منطقیان چهره ی شاخص و برجسته جریان اصلاحات در استان بود،از وضعیت اسفبار شهرستان های کهگیلویه بزرگ خصوصا مسائل اقتصادی و بی کاری و مهاجرت ابراز نگرانی کرد.
منطقیان با اشاره به وضعیت مهاجرت از شهرستان های کهگیلویه گفت:کافی است سری به بنگاههای املاک شهرها بزنید تا ببینید چه تعداد از خانه ها در این بنگاهها جهت فروش ارائه شده اند.
به کجا چنین شتابان؟/شرط موفقیت اصلاحات قربانی دادن است
این فعال سیاسی که نمی توانست نگرانی خود را از این پدیده نگران کننده مخفی کند ادامه داد: سرزمین بلاد شاپور که زمانی کاروان تجاری به اروپا می فرستاد در حال خالی شدن از جمعیت و از رونق افتادن است.
وی افزود:چرا همه مهاجرت می کنند؟چرا مسئولین نباشند که ببینند؟
این فعال سیاسی در ادامه به کشور مالزی اشاره کرد و گفت:آقای مهاتیر محمد همه ی کارهایش را کنار زد و باپذیرش مسئولیت و همچنین با احساس مسئولیت به صورت جدی دست به توسعه کشورش زد.ما به مسئولینی که احساس مسئولیت کنند نیاز داریم.
در ادامه آقای منطقیان پیشنهاداتی جهت خروج از وضعیت موجود در شهرستان ارائه داد که به شرح زیر است:
1- سعی در ایجاد جاذبه و فاصله گرفتن از بوجود آوردن شرایطی که باعث دافعه در منطقه می شود.
2- رساندن آب به زمین های زراعی حوزه ی کهگیلویه بزرگ
3- تلاش برای بازکردن جاده های استان خصوصا جاده اصفهان.
4- ایجاد کارخانه ها یا کارگاه های اشتغال زا
منطقیان:اگر اداره کار توانایی ایجاد شغل ندارد درب آن را ببندد.دادن وعده هایی که به سرانجام نرسیده مثل فسفات چرام،پتروشیمی دهدشت،کارخانه سیمان،باعث بوجود آمدن این شرایط شده است.
5- ایجاد مکان های تفریحی وگردشگری
6- ایجاد فضایی امن برای آقایان و خانمها جهت رونق کشاورزی و تحصیل.
عدم جامعیت همایش مشهود بود
در این همایش هرچند موضوع بحث مهاجرت در منطقه بود اما واضح بود که این همایش هیچ فرقی با بقیه همایش های اصلاح طلبان نداشت،چرا که موضوع پوششی بر هدف اصلی یعنی تبلیغات اصلاح طلبان بود.چهره های حاضر در جلسه همه از اصلاح طلبان بودند و افراد دیگری که صاحب رای و نظربودند وحتی صاحب مسئولیت حضور چندانی نداشتند.
کهگیلویه از گذشته تا حال
در خلال همایش کلیپی بسیار زیبا از گذشته تا حال دهدشت پخش شد که هر چند به علت قدیمی بودن برخی تصاویر کیفیت چندانی نداشت اما با موسیقی بسیار زیبا و تاثیر گذار جو سالن را تحت تاثیر قرار داد.
شرط موفقیت اصلاحات قربانی دادن است
 باز هم همایش;همایش اصلاح طلبان به امری روزمره تبدیل شده است چرا که پی در پی در حال برگزاری همایش هستند به اسم هایی غیر از اصل موضوع!
واقعیت امر این است که اصلاح طلبان،به آن چیزی که می خواهند برسند،نرسیده اند و با شرایط موجود بسیار هم سخت به نظر می رسد، یکبار که در خصوص اجماع و همایش های اصلاح طلبان و حضور شخصیت های کشوری از آقای منطقیان سئوال کردم ،جمله ای گفت که به نظرم بسیار جالب و مهم بود،وی گفت این همایش ها برای اجماع بی فایده است ما باید در خود منطقه به اجماع برسیم.
به هر جهت چیزی که به نظر فوریت است این است که اصلاح طلبان باید از خود گذشتگی نشان دهند یا به عبارت دیگر باید" یکی را قربانی کنند"!
گزارش:مهدی مرادی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار