مدیر جهادکشاورزی شهرستان خلخال از اتمام عملیات کوچ پاییزه با بازگشت تمام عشایر به مناطق گرمسیر قشلاقات خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 17 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هادی ذبیحی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی مدیریت بحران خلخال اظهار کرد: با توجه به احتمال در پیش بودن زمستانی سخت در منطقه تمهیدات لازم برای تامین نهاده‌های دامی دامداران روستاهای صعب‌العبور که احتمال مسدود شدن راه ارتباطی آنها در فصول سرد سال وجود دارد انجام شده است.

وی یادآور شد: تمام عشایر کوچنده خلخال نیز قبل از آغاز سرما و یخبندان به قشلاقات و روستاهای محل سکونت زمستانی خود بازگشته‌اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خلخال جایگزینی ارقام مقاوم در مقابل سرما با گل‌دهی دیرهنگام در باغات میوه خلخال را از جمله راهکارهای مقابله با پدیده سرمازدگی سردرختی و محصول باغات میوه در اوایل بهار عنوان کرد.

ذبیحی تصریح کرد: در سال‌های گذشته خسارت‌های سنگینی از جانب سرمازدگی محصولات باغی در اوایل بهار متوجه باغداران این شهرستان شده و با توجه به اینکه پرداخت کمک مالی دولتی برای جبران خسارات سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی از برنامه دولت حذف شده ارائه راهکارهای جدید همراه با ترویج فرهنگ بیمه محصولات خسارت احتمالی سرمازدگی در سال‌های آینده را کاهش خواهد داد.

این مسئول ادامه داد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدنه درختان میوه را بیمه نمی‌کند و جایگزینی درختان میوه مقاوم در مقابل سرمای منطقه باغداران را از خسارات سالانه ناشی از سرمای اوایل بهار مصون خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار