معاون سیاسی وزیر کشور در مشهد:
تریبون‌های عمومی مثل نماز جمعه نباید له و یا علیه فرد یا جریانات سیاسی شناسنامه دار کشور قرار گیرد، مثلا اگر قرار است سالن و مسجدی در اختیار یک گروه قرار گیرد همان سالن و یا مسجد باید در اختیار سایر گروه‌ها نیز قرار گیرد.
کد خبر: ۱۲۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 08 November 2015
به گزارش تابناک رضوی، محمدحسین مقیمی در همایش توجیهی، آموزشی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در مشهد با مهم دانستن ایجاد شور و نشاط سیاسی در عرصه انتخابات تاکید کرد: بر این اساس احزاب، فعالان سیاسی و گروههای مختلف باید بتوانند نشستها و اجتماعات خود را داشته و در محیطی آرام منتقدان و موافقان دولت در این فضا حضور یابند تا نشاطی توام با آرامش ایجاد شود.
معاون وزیر کشور تاکید کرد: هیچکس حق استفاده از امکانات دولتی و عمومی را اعم از دستگاههای اجرایی، نظامی و انتظامی، تریبونهای نماز جمعه و جماعت و غیره له یا علیه احزاب و گروههای سیاسی شناسنامه دار در سطح کشور ندارد.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه آرا مردم حق الناس است ادامه داد: باید از این حق الناس به خوبی نگهداری کنیم تا انتخاباتی شکوهمند بر مبنای قانون با حضور حداکثری مردم و رقابت سالم شکل بگیرد.



وی با تاکید بر اینکه تبلیغات زود هنگام برخلاف قانون است، خطاب به مسولان حاضر در جلسه تصریح کرد: توقع ما این است که هر مصاحبه ای که قرار است انجام شود قبلش نسبت به آمارهایی که ارائه می‌شود استعلام دقیقی از مراجع مربوطه صورت بگیرد.
وی از فرمانداران خواست تا به رصد اخبار انتخابات و انعکاس آن به وزارت کشور و تبلیغات زودهنگام توجه کنند و مصاحبه‌ها و آمارهایشان مستند و صحیح باشد و اجازه دهند که آمارهای رسمی از طرف مرجع اصلی ارائه شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر این که باید تمام مراحل انتخابات مستندسازی شود، گفت: ما در ارتباط با فضاهای مجازی مشکلاتی داریم، مثلا صبح روز انتخابات اگر در این فضا شایعه شود که فلان کس از انتخابات انصراف داده تبعات بدی برای  آن نامزد خواهد داشت که ما در تهران در حال بررسی این موضوع هستیم اما داوطلبین باید از همین حالا با ستادهایشان صحبت کنند تا وارد مسائل غیر اخلاقی نشوند.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که شرایط باید برای فعالیت کسانی که در حوزه سیاسی کار می کنند فراهم باشد تا شور و نشاط در انتخابات ایجاد شود، افزود: باید سلایق مختلف بتوانند صحبت کنند نه اینکه فقط کسانی که از ابتدای انقلاب برای خود حقوقی قائل‌اند.
وی بر حراست از اسناد و مدارک انتخاباتی ، جلوگیری از ایجاد فضای توام با التهاب، تعامل سازنده با هیات نظارت و ایجاد شور و نشاط سیاسی در هر شهر یا شهرستان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار