تابناک کهگیلویه وبویراحمد
اعضاء بدن زنده یاد ' شایان روان' کودک 19 ماهه اهل روستای تاوه سپید سادات سرفاریاب شهرستان چرام با رضایت کامل پدر، مادر و بستگان اهدا شد
کد خبر: ۱۲۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 08 November 2015
اهداء عضو یکی از کارهای پسندیده ایست که در استان کهگیلویه وبویراحمد کم کم به عنوان یک فرهنگ عمومی و پذیرفته شده مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اعضاء بدن زنده یاد ' شایان روان' کودک 19 ماهه اهل روستای تاوه سپید سادات سرفاریاب شهرستان چرام با رضایت کامل پدر، مادر و بستگان اهدا شد.
دکتر پرویز یزدان پناه افزود: کبد و قرنیه های این کودک 19 ماهه که در اثر تشنج دچار آسیب مغزی وبه دنبال آن مرگ مغزی شده بود، در اقدامی خداپسندانه با رضایت خانواده اش به سه بیمار نیازمند اهدا شد.
وی تصریح کرد: پس از ابراز رضایت خانواده این کودک، تیم جراحی پیوند اعضاء شیراز در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت حضور یافته و اعضاء این نونهال را پس از خارج کردن از بدن بیمار به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند پیوند داده شد.
یزدان پناه یادآور شد: با اهدای اعضای بدن این نونهال مرگ مغزی، شمار اهدا کنندگان اعضا در استان در سال جاری به 22 نفر رسید.
وی ضمن قدردانی از عمل خیرخواهانه خانواده این کودک معصوم، گفت: بیش از 90درصد از بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمدی اعضای بدن خود را اهدا می کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
moosa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
روحش شاد.......... انسان بزرگ کار بزرگ انجام می دهد حتی بعد از مرگش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار