مدیرکل امور‌‌‌ عشایری استان کرمانشاه گفت: بیش از 200 کیلومتر از راه‌ها و گذرگاه‌های عشایر استان کرمانشاه در نیمه نخست امسال تعمیر و بازسازی شد.
کد خبر: ۱۲۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 08 November 2015
مدیرکل امور‌‌‌ عشایری استان کرمانشاه گفت: بیش از 200 کیلومتر از راه‌ها و گذرگاه‌های عشایر استان کرمانشاه در نیمه نخست امسال تعمیر و بازسازی شد.

علی‌اشرف آزادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به تلاش برای راهگشایی، تعمیر و مرمت را‌ه‌های عشایری استان کرمانشاه، اظهار داشت: به‌منظور دسترسی آسان عشایر به مراتع و اطراقگاه‌های خود در شش ماهه نخست امسال بیش از 200 کیلومتر راه و گذرگاه‌های عشایر تعمیر و مرمت شده است.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه افزود: در نیمه نخست امسال با به کارگیری 33 دستگاه کامیون تانکردار روزانه بیش از یک هزار متر مکعب آب آشامیدنی سالم جهت مصرف شرب خانوار و دام، میان بیش از هفت هزار خانوار عشایر توزیع شده است.

آزادی با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبار مناسب آبرسانی سیار در مناطق گرمسیری محل استقرار عشایر تا پایان امسال نیز به طور مستمر ادامه دارد، گفت: اکنون گروه‌های راهگشا در مناطق گرمسیری درحال تیغه‌زنی و مرمت راه‌های عشایری به منظور امکان عبور عشایر و تردد کامیون‌های خدمات‌رسان همچون آبرسانی و آردرسانی هستند.

وی به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌‌ها در مناطق مختلف استان از جمله مناطق عشایری و خسارات وارده به عشایر اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 400 کیلومتر از مسیرهای تردد عشایر تخریب شده که با توجه به آغاز فصل کوچ پاییزه بازگشایی مسیرهای تردد ضروری است.

آزادی با اشاره به توزیع سیلندر گاز با قیمت مصوب در جایگاه‌های شهری به عشایر استان، گفت: به منظور جلوگیری از تخریب مراتع و جنگل‌ها و استفاده عشایر از سوخت پاک و سالم با استفاده از پنج دستگاه خودرو گاز‌‌رسان، گاز مایع بخشی از خانوار‌‌های عشایری تأمین و توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، توزیع سیلندر گاز مایع در مناطق استقرار عشایر در استان و خارج از استان نیز انجام می‌شود.

آزادی با اشاره به اینکه آردرسانی سیار در مناطق قشلاقی نیز تا پایان امسال ادامه دارد، گفت: در نیمه نخست امسال اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عشایری آرد مورد نیاز عشایر را به قیمت تعاونی در مناطق ییلاقی محل استقرار عشایر توزیع کردند.

وی به افزایش سهمیه آرد خانوار‌های عشایر کوچ‌رو را تا 12 کیلوگرم اشاره کرد و افزود: با توجه به استمرار پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و تأثیر آن در زندگی عشایر در ماه‌های اخیر، جو و کنسانتره دامی مورد نیاز عشایر توسط اتحادیه تعاونی‌های عشایری و 10 شرکت تعاونی خریداری و ذخیره شد.

آزادی از توزیع بیش از یک‌هزار و 500 تن جو میان عشایر در نیمه نخست امسال خبر‌‌‌داد و بیان کرد: این میزان جو به تدریج میان عشایر تحت پوشش هنگام کوچ و بعد از استقرار در محل قشلاقی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت کوچ پاییزه عشایر، گفت: براساس هماهنگی انجام شده با ارگان‌های ذی‌‌‌ربط در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان کار ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و مسائل امنیتی عشایر در مسیرهای کوچ و مناطق گرمسیری امسال بهتر از سال گذشته انجام می‌‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه افزود: به‌منظور کاهش خطرات احتمالی جاده‌‌ای بیش از دو هزار عدد تراکت هشداردهنده، در مسیر کوچ پاییزه عشایر بین رانندگان توزیع می‌شود.

آزادی بیان کرد: برای استقرار عشایر در مناطق مرزی با هماهنگی ارگان‌های نظامی بیش از سه هزار عدد کارت تردد ویژه مناطق مرزی و برای عشایر متقاضی برگ تردد موقت حمل مایحتاج برای عشایر صادر شده است.

وی بیان کرد: در زمان کوچ عشایر کشیک شبانه‌روزی در مدیریت امور عشایر استان برقرار و شماره تلفن‌های 2- 38236001 آماده پاسخگویی به مسائل و پیگیری مشکلات عشایر استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار