مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران خبر داد:
نگاهی کوتاه به عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان به حوزه شرق مازندران در دولت آیت الله رئیسی
کد خبر: ۱۱۶۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸ 27 April 2024

مهدی رفیعی: به گزارش خبرگزاری تابناک مازندران ، دکتر سید رضا کاظمی نیا مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران اظهار داشت:تعداد مراجعین به بیمارستان بوعلی نکا در سال 1402 نسبت به سال 1401 بیش از 10درصد رشد داشته است و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به انجام حدود 3400 عمل جراحی در مرکز بوعلی نکا افزود:حدود 16 درصد از این تعداد مربوط به اعمال جراحی بزرگ است که تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه درمانی بیمه شدگان عزیز دارد .

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران در مورد تعداد بیماران بستری نیز ادامه داد : ضریب اشغال تخت این مرکز 71 درصد می‌باشد و به 3170 بیمار بستری در سال گذشته، خدمات درمانی ارائه شده است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش این بیمارستان و با توجه به اینکه تنها بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی در شرق مازندران می‌باشد افزود :بیمارستان بوعلی نکا با بهره مندی از تجهیزات پزشکی نوین از قبیل دستگاه اتو آنالایزر بیوشیمی ، ABG ، اکوکاردیوگرافی و اتاق عمل مجهز به دستگاه پیشرفته لاپاروسکوپی و سی آرم خدمات قابل توجهی به بیمه شدگان و بازنشستگان این حوزه ارائه می نماید که تنها در سال 1402تعداد 295500 نفر به بیمارستان بوعلی نکا مراجعه داشته و خدمات درمانی لازم را دریافت نموده اند.

این مقام مسئول در خصوص توسعه و بازسازی بیمارستان بوعلی نکا بیان داشت: توسعه فضای فیزیکی به مساحت 5000 متر مربع که درسال 1402 به پایان رسید و پس از تجهیز و استقرار ملزومات لازم در سال 1403 به بهره برداری خواهد رسید، همچنین چهار عدد آمبولانس پیشرفته به ارزش ریالی حدود 200 میلیارد ریال به ناوگان نقلیه مدیریت درمان استان اضافه گردید که یکی از آنها به بیمارستان بوعلی نکا تخصیص داده شد.

دکتر کاظمی نیا به کسب درجه یک بیمارستان بوعلی نکا در ارزیابی اعتبار بخشی وزارت بهداشت و درمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت : بیمارستان بوعلی نکا از سال 1395 در ارزیابی اعتبار بخشی بیمارستان ها به مدت هفت سال در رتبه دو قرار داشت که پس از ارزیابی سرارزیابان ارشد وزارت بهداشت و درمان موفق به کسب درجه یک اعتبار بخشی شد.اعتبار بخشی به معنای ارزیابی سیستم ارائه خدمات سلامت با استاندارد های مشخص است که این استاندارد بر بهبود مداوم کیفیت خدمات ، ایمنی وامنیت بیمار با قدرت انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار