تور خبرنگاران راهیان پیشرفت یزد
مدیرکل صنعت، معدت و تجارت استان یزد گفت: طرح یزد یک با تولید ۷۰۰ هزار تن فولاد آلیاژی یکی از افتخارات صنایع در حوزه فولاد خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 12 March 2024

تولید ۷۰۰ هزار تن فولاد آلیاژی در یزد یک

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، تور یک روزه جمعی از خبرنگاران با عنوان راهیان پیشرفت با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت از واحدهای فولاد آلیاژی استان برگزار شد.

محمدحسن شریفی‌راد از مدیران مجموعه یزد یک در بازید از این مجموعه با اشاره به اینکه کوره‌های فولادسازی بیشتر بلند و القایی و کوره‌های یزد یک به صورت الکتریکی است که با جریان برق کار می‌کنند اظهار کرد: مواد اولیه کوره‌های الکتریکی آهن قراضه یا آهن اسفنجی است که با اضافه شدن فروآلیاژ با گرید مشخص شده مذاب آماده می‌شود.

وی در ارتباط با چگونگی فعالیت کوره‌های این خط گفت: ظرفیت این کوره‌ها ۱۰۰ تن است و مواد مذاب آماده وارد پاتیل می‌شود و در مراحل بعدی متالوژی و آماده ریخته‌گری می‌شود.

تولید ۷۰۰ هزار تن فولاد آلیاژی در یزد یک

در ادامه محمدکاظم صادقیان مدیرکل صمت یزد هم حضور خبرنگاران در تور راهیان پیشرفت را برای صنعت پرافتخار دانست و ابراز امیدواری کرد که به وسیله رسیدن به حداکثر تولید و واردات ارزی ناشی از صادرات مجموعه، از تنگناهای ارزی عبور کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه طرح یزد یک بعد از چهارده سال به همت مجموعه مدیریت فولاد آلیاژی ایران و مجموعه نیروهای بومی استان راه‌اندازی شد گفت: یزد یک با اشتغال ۸۰۰ نفر نیرو و تولید ۷۰۰ هزار تن فولاد آلیاژی یکی از افتخارات صنایع و پایه و زمینه‌ساز صنایع تکمیلی در حوزه فولاد خواهد بود.

صادقیان یکی از نکات کلیدی این صنعت را کنترل آلاینده‌ها برشمرد و گفت: طرح یزد یک با حفظ استانداردهای روز اروپا کمترین آلایندگی را دارد و امیدواریم بدون مخاطرات زیست محیطی به بهترین تولیدات برسیم.

تولید ۷۰۰ هزار تن فولاد آلیاژی در یزد یک

در ادامه این بازدید حسین یارحسینی رئیس واحد محیط زیست این مجموعه گفت: شرکت فولاد آلیاژی از بدو تاسیس که در سال ۱۳۷۸ یکی از مدرن‌ترین شرکت‌های تولید کننده فولاد آلیاژی خاورمیانه است در حوزه محیط زیست سرمایه‌گزاری کرده است.

یارحسینی با بیان اینکه ۸ درصد سرمایه‌گذاری اولیه این شرکت مربوط به کنترل آلاینده‌ها و محیط زیست اعم از غبارگیری، فیلترسازی هوا و بحث‌های بهداشتی و فضای سبز است گفت: برآورد تجهیزات زیست محیطی ۸۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار