مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده در راه‌های این استان در سال جاری ۹۵۳ هزار و ۶۲۲ تخلف رانندگی را به ثبت رساندند.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 10 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، جواد حق‌لطفی با اشاره به اینکه دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده در راه‌های استان قزوین در سال جاری ۹۵۳ هزار و ۶۲۲ تخلف رانندگی را به ثبت رساندند، اظهار کرد: تمام راه‌های شریانی و اصلی استان قزوین تحت پوشش سامانه‌های ثبت تخلف عبور و مرور است و گزارش تخلفات ثبت شده از این دوربین‌ها به منظور اعمال قانون به پلیس راهور ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان تخلفات، با ۴۴ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیر‌های ارتباطی استان به ثبت رسیده است، ادامه داد: علاوه بر این در حال حاضر ۲۹ دستگاه نظارت تصویری و ۶۵ دستگاه تردد شمار به منظور رصد عبور و مرور در جاده‌های استان فعال است و به زودی ۶ دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید نیز به این ظرفیت افزوده خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: با استفاده و نصب همین دستگاه‌های تردد شمار از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲۶ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۴۳ تردد وسایل نقلیه در راه‌های استان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از کل وسایل نقلیه‌ای که در همین مدت از راه‌های استان قزوین عبور کرده‌اند، ۱۶.۹۰ درصد آن مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده و میانگین سرعت خودرو‌ها در راه‌های قزوین ۷۷.۵۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، حق‌لطفی با اشاره به فعالیت ۲ دستگاه سامانه توزین در حین حرکت به منظور کنترل اضافه تناژ بار، اظهار کرد: در سال جاری ۱۸۷هزار و ۸۰۱ تن بار مازاد بر ظرفیت مجاز با استفاده از همین سامانه کشف و توقیف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در پایان گفت: سامانه توزین در حین حرکت (WIM) از روش‌های هوشمند مفید و کاربردی برای بررسی و کنترل وزن وسایل نقلیه باری است که اطلاعات را بدون صرف وقت و به صورت برخط در اختیار کارشناسان حمل و نقل و پلیس راه قرار می‌دهد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار