مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی دفتر امور خاک در این سازمان، گفت: پیگیری قوانین و مقررات و شناسایی چالش‌های حوزه خاک‌های کشاورزی و راهکار‌های مقابله با این چالش‌ها، از اهداف فعالیت این دفتر است.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 09 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، حسین شاهینی امروز (۱۹ اسفند ماه) در آیین آغاز فعالیت دفتر امور خاک جهاد کشاورزی استان سمنان که با حضور معاون فنی و اجرایی دفتر امور خاک کشاورزی کشور برگزار شد، درباره اهمیت خاک اظهار کرد: خاک به‌عنوان یک منبع طبیعی مهم، بر ثروت ملت‌ها و امنیت غذایی هر کشور تأثیر دارد.

وی ادامه داد: با رشد روزافزون جمعیت در جهان و محدودیت منابع خاک، سرانه زمین و تولید محصولات کشاورزی در حال کاهش است. از این رو، شناخت و تمرکز بر چالش‌های پیش روی منابع خاک کشاورزی، ما را در مدیریت بحران و انتخاب راهبرد‌های مقابله مناسب و اقدامات بهینه یاری می‌دهد.

شاهینی با اشاره به‌ضرورت تبیین جایگاه خاک در کشور، بیان کرد: با توجه به وظایف و تکالیف قانونی در این حوزه، وجود تشکیلاتی رسمی و تخصصی در حوزه امور خاک کشاورزی در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی کاملاً ملموس است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: دفتر امور خاک کشاورزی مدیریت آب و خاک استان سمنان اقدام به راه‌اندازی دفتر امور خاک کرد. هماهنگی برای انجام مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیری خاک با هدف مدیریت پایدار خاک کشاورزی و پیگیری آموزش کشاورزان و بهره‌برداران در زمینه راه‌های حفاظت از خاک، از دیگر اهداف راه‌اندازی دفتر امور خاک در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بود.

به گزارش ایسنا، در این آیین که با حضور سید اسماعیل صالحی، معاون فنی و اجرایی دفتر امور خاک کشاورزی کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان و معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان و تیم ارزیاب معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، سارا سینا به‌عنوان مسؤول دفتر امور خاک کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان معرفی شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار