معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از پیگیری و اخذ ۴ هزار فقره سند تک برگی از اراضی دولتی با مالکیت اداره کل راه و شهرسازی استان به نمایندگی دولت در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 09 March 2024

تابناک خوزستان: مرتضی میثاقی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ، حدود ۹ هزار فقره بوده است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار فقره سند تک برگی صادر شده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این تعداد به ۴ هزار و ۵۰۰ سند افزایش یابد.

وی با اشاره به پراکندگی درخواست‌های متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن در خوزستان، افزود: برای این طرح حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین موردنیاز است که‌ در این راستا، ۳ هزار و ۲۸۰ هکتار زمین و بیش از ۹۰ درصد درخواست متقاضیان، در همان شهر یا شهرهای همجوار در سطح استان تامین شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تامین زمین را در شهرهای کوچک بخصوص شمال شرق خوزستان اقدامی دشوار دانست و بیان کرد: در شهرستان‌های دهدز، ایذه و باغملک اکثر اراضی موجود، کشاورزی و غالبا از نوع درجه یک و ۲ است که در مالکیت اشخاص صاحب نسق است و موضوع تامین زمین در این شهرها را با مشکل جدی مواجه کرده است.

میثاقی با اشاره به میزان تخصیص زمین به خانواده شهدا و ایثارگران عنوان کرد: برای حدود ۶۵۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران شهر اهواز در پلاک‌ ۹۱۳ بخش ۷ اهواز زمین تامین و اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد: همچنین تامین مسکن اقشار خاص را به صورت جدی در کنار طرح نهضت ملی مسکن در حال پیگیری هستیم.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: همچنین در پی توافق با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی حدود ۲۰ هکتار زمین در منطقه زردشت تامین شده است که بخشی از آن به خانواده‌های معظم شهدا اختصاص می‌یابد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار