حال تصویری در فضای مجازی منتشر شده است که ترس استفاده از ظرفیت مجلس یعنی رد اعتبارنامه برای حذف موحد را ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 07 March 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرنوشت تلخ غلام رضا تاجگردون و حوزه انتخابیه گچساران و باشت در دور یازدهم مجلس برای استان بسیار گران تمام شد چرا که علاوه بر مسائل فنی مربوط به نمایندگی، ترس از ایجاد یک رویه جدید رقبا برای حذف همدیگر با استفاده از کارت دوستان و هم حزبی‌های مرکز نشین مانند آنچه برای تاجگردون رخ داد و منجر به رد اعتبارنامه و حذف از مجلس شد ، وجود دارد و اکنون دیگر نمایندگان استان را هم تهدید می‌کند.
در ماجرای تاجگردون، دادن اطلاعات دقیقی از درون استان به تیم زاکانی و دوستانش که به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌شدند، اما قدرت بلامنازع مجلس بودند، نهایتا نماینده گچساران و باشت را به راحتی از نشستن بر کرسی که حق وی و حوزه انتخابیه اش بود منع و از مجلس یازدهم حذف کرد.

حال با توجه به اینکه هم مسلکان سیاسی و مرکز نشین برخی سیاسیون بازنده انتخابات استان در مجلس قدرت برترند به نظر می‌رسد تلاش‌های خزنده‌ای برای تبدیل روند حذف تاجگردون به یک رویه جدید در استان در حال شکل گیری است .
تیم رسایی و برخی افراد راه یافته به مجلس آنقدر از همین ابتدا قدرتمند نشان داده اند که فردی مانند قالیباف با آنهمه اقتدار را در صندوق رای به زیر کشیدند و احتمالا در مجلس دوازدهم به زیر کشیده و اجازه ریاست مجلس را به وی ندهند. حال تصویری از رسایی و بزرگواری در فضای مجازی منتشر شده است که ترس استفاده از ظرفیت مجلس یعنی رد اعتبارنامه برای حذف موحد را جدی تر می‌کند.
متاسفانه این خطر اکنون علاوه بر تاجگردون، دو نماینده دیگر استان را هم تهدید می‌کند. واقعیت این است که مسئولین استان در بحث انتخابات بسیار بد و غیر حرفه‌ای حداقل برای اقناع افکار عمومی عمل کرده اند و به نظر می‌رسد فردی مانند بزرگواری ماجرای تخلف یا تقلب در انتخابات را به سطح ملی برده، یعنی جایی که نمایندگان استان حتی موحد کمترین نفوذ را دارند.
بحث عدم نفوذ موحد در سطح ملی جدی است و باید برای این موضوع فکری کرد در دور قبل اگر این عدم نفوذ موحد به ماجرای عدم عضویت در کمیسیون‌ها انجامید ، در دور جدید ترس نفوذ بزرگواری در مرکز و تلاش برای زیر سئوال بردن روند انتخابات و رد اعتبارنامه موحد جدی است بنابراین باید از هم اکنون این خطر جدی گرفته شود و تلاش شود این اقدام ناپسند به یک رویه تسویه حساب‌های سیاسی رقبا در استان تبدیل نشود.

همه می‌دانیم که قدرت و نفوذ تاجگردون در سطح ملی بسیار بیشتر و موثرتر از موحد است، اما همین تاجگردون با آنهمه نفوذ و قدرت به راحتی با برنامه ریزی صورت گرفته حذف شد لذا از هم اکنون مسئولین صاحب نفوذ استان باید تلاش کنند تا رقبای سیاسی را به یک نوع مصالحه برسانند که بازندگان نتایج انتخابات را با همه بداخلاقی‌ها و تخلفات موجود بپذیرند و اینقدر بر شکایت و پیگری در سطح ملی اصرار نورزند.
متاسفانه روند معیوب انتخابات که منجر به اعمال نفوذ و تخلف گسترده در برگزاری آن می‌شود طی دوره‌های مختلف وجود داشته و می‌بینیم در هر دوره، دو آفت بزرگ یعنی اعمال نفوذ دستگاه‌های دولتی به نفع افراد خاص و خرید و فروش رای، پررنگ‌تر می‌شود که در موضوع خرید و فروش رای ماجرا به سمت از هم گسستگی ارزش‌ها و فرهنگ ایلی و محلی مردم کهگیلویه و بویراحمد می رود.
به هر جهت در این یادداشت مجال پرداختن به آفت‌های انتخابات استان نیست، اما تاکید می‌شود افراد صاحب نفوذ از هم اکنون جلوی تبدیل روند حذف نمایندگان استان از مجلس به وسیله سیاسیون مرکز نشین را بگیرند خصوصا که در ترکیب مجلس جدید سید محمد موحد بسیار آسیب پذیر است و احتمالا بزرگواری در دیدار با رسایی چنین سناریویی را در ذهن خود می‌پروراند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
سید
|
Netherlands
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
رسانه تابناک کهگیلویه، شما بجای اینکه بنویسی محد رو حذف نکنید بنویس موحد چرا تقلب میکنی؟ چرا حق مردم کهگیلویه را ضایع میکنی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
حرف تابناک منطقی هست اگر قراره موحد حذف بشه باید با ساز و کارهای قانونی درون استان حذف بشه نه از تهران و با بحث اعتبارنامه چرا که اگر اینبار هم چنین اتفاقی افتاد واقعا برای استان آبروریزیه
ضمنا تهدید تاجگردون توسط شریعتی جدی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام. رسانه تابناک رویه مرموزانه ای رو شروع کرده. دار آرام آرام به جامعه مخالف منتخبین استان القا می کنه که از راه نیافتدگان به مجلس بخان با استفاده از دوستانشون‌در پایتخت مانع ورود منتخبین بشن و با این کار مردم رو از حق قانونی خودشون محروم کنند. تابناک جهت گیری هاش سیاسی و به نفع اشخاص خاصی هستش.
پاسخ ها
سرداردلها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
خب اگر موحد تقلب کرده باشه،آبروی استان ومردم استان رفته که رای خودشون رو به پول میفروشن واگرموحد تقلب کرده باشه،حذف بشه بهتره کسی که رای وحق انتخاب بخره،ممکنه مملکت رو هم بفروشه
آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
دیدار بزرگواری با رسایی مشکوک هست تاکید می کنم منتخبین و همچنین مسئولین استان مراقب باشند
بزرگواری که قرارش بود از طریق دفتر رهبری پیگیری کنند چطور رفته سراغ رسایی؟
شک ندارم دنبال پلن b هست
فوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
بزرگواری الان منحرف شده به چپ و دنباله رو تاج گردون شده و متاسفانه طرفدارانش هنوز بصیرت لازم را پیدا نکردند و فکر می کنند بزرگواری بزرگواری دهه 60 است نه متاسفانه بزرگواری تغییر مسیر داده و الان اکثریت مجلس دوازدهم با موحد و اعتبارنامه موحد فوری تایید می شود در همان کمیسون 20 نفره و به صحن مجلس هم کشیده نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
طرفداران موحدچی؟؟بصیرت لازم روپیداکردن هنوز که به خاطر منافع شخصی وپست ومقام گرفتن به موحدرای دادن ومردم براشون مهم نبود؟؟اون هایی که رایشون رو به ۳۰۰هزارتومن فروختن از روی بصیرت همچین کاری کردن؟؟شایدهم معنای بصیرت فروختن حق انتخاب وسرنوشت مملکت به۳۰۰هزارتومان پول هست
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
راه نجات استان از زد وبند ورانت وفساد حذف موحد است
اصلا موحد کاربردی در مجلس نداشت بود و نبودش برای چهار پیمانکار و رانتخوار فقط خوبه...اگر نظام اسلامی است موحد حذف میشه اگر حذف نشد یعنی اسلام این حاکمیت د
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
موحد باید حذف شود چون موفقیتش در انتخابات انتخاب مردم نبوده تخلفات و پول پاشی ها و دزدی های طرفداران ایشان است
ما نماینده ای میخواهیم که خودمان انتخاب کنیم نماینده ناکارآمد ....نمی‌خواهیم
موحد در تمام روستاهای اطراف بسیار بیشتر از تعداد جمعیت آن روستا رای آورده
چنین نماینده ای به در گور میخورد
اگر موحد حذف نشود بنده که همیشه پای صندوق رای بودم و قانون را قبول دارم و همیشه از قانون در برابر دیگران طرفداری میکردم، هرگز دیگر پای صندوق رای نخواهم رفت و هیچ قانونی را دیگر قبول نخوام کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سایت محترم تابناک
درخصوص انتخابات مجلس باید به عرض شما برادر بزرگوار برسانم مردم انقلاب نکردند که حاصل ان سناتور وامپراطور دربیاد مردم انقلاب نکردند که یک نفر بدون یک روز سابقه جبهه ویا انقلابی همه کاره کهگیلیوه بزرگ شود مردم انقلاب نکردند که برای شغل فرزندانشان باید امپراطور نامه دهد سناتور پیگیری کند تا شاغل شوند سایت محترم تابناک باید سایت های خبری ریز عملکرد نماینده ای که 40 سال درمجلس خیمه زده را بررسی می کردند به مردم اطلاعات می دادند که 40 سال یک نفر با سیاستهای پوپولیستی چه بر سر کهگیلویه اورده ما به این اب وخاک ومرمان این دیار مدیون هستیم ونباید به این سادگی اجازه بدیم از انتخابات از احساسات مردم محروم کهگیلویه سواستفاده شود بینی وبین اله شما از عملکرد نماینده 40 ساله رضایت دارید شما اگر به کسانی که به این اقا رای دادند بپرسید برای این منطقه این اقا چکار عمرانی کرده قطعا نمره منفی می دهند کدوم کارخانه کدوم عمران کدام ابادی باید عمق محرومیت را درک کنیم با این وضعیتی که سناتور برای مردم این منطقه دراورده اگر سناتور برای درک وشعور مردم مثقالی ارزش قایل بود باید به مردم می گفت که به من رای ندهید بگذارید کهگیلویه یک نفر دیگر را تجربه کند رئیس جمهور دو دوره می تواند رئیس جمهور شود وقتی که دو دوره تمام می شود کنار می کشد وبه نفر بعدی این اجازه را جهت خدمت به کشور ومردم می دهد ولی در کهگیلویه بزرگ یک نفر همه را برای خود می خواهد لیدرهای امپراطور شخصیت و منش خود را از حضور امپراطور در مجلس می بینند تا بر مردم محروم منطقه خود را تحمیل کنند.فلذا نهادهای نظارتی باید ورود کنند و مردم کهگیلویه بزرگ را از این وضعیت اسفناک نجات دهند.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
رسانه نزدیک به موحد فقط تقلب از طرف فرماندار دهدشت لیکک ولنده وچرام وپول پاشی نزدیک ۱۰ میلیاردپول را اطلاعات گرفت وچقدر را نگرفتند وآرایی که الکی به صندوق ریختند رایی ریختند که صاحب رای نبوددر استان فقط کدملی ثبت میشد خود رای دهنده خبر نداشت
کهگلویه بیشفاخو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
دوستان سلام
موحد انتخاب مردم نیست و با تقلب و خیانت رای اورد. واقعا مردم اعتماد و اعتقادشونو از دست دادن با این ریاکاری و خیانت و تقلب در انتخابات دهدشت. نخبگان قلم به دستان مسئولین پاک برای خدا پیگیری کنید این انتخابات نبود خیانت موحد و فرماندار و معاون سیاسی استاندار و استاندار بود. چرا امام جمعه دهدشت سکوت کرده و از حق مردم دفاع نمیکنه?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام دوست عزیز. یعنی آقای بزرگواری تقلب نکردند ؟ یا رای نخردین ؟
تحلیل محتوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
شمایی که می فرمایید موحد رای ندارد این همه جمعیت که در سخنرانی های ایشان آمده نشان دهنده رای بالای موحد است شما جمعیت لنده و سوق موحد و بزرگواری را با هم مقایسه کنید و نتیجه بگیرید که چه کسی برنده است فیلم هر دو را تحلیل محتوا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
من اهل لنده نیستم اما شنیدم که هنگام سخنرانی موحد لنده ای ها حضور نداشتند و بیش از دو تا سه هزار خودرو از سراسر حوزه انتخابیه اومده بودند . البته می گفتند این خودروها و افراد درونشون همه جا با موحد بودند
کلا انتخابات این دوره یه جورایی مشکوک بود
شهروند تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
دوستان
صدای کثیف تقلب ...... و مسئولین مرتبط تا تهران و جاهای حساس رفته. مطمئن باشید موحد مجلس نمیره چه از طریق ابطال انتخابات و چه از طریق رد اعتبارنامه ایشان در مجلس. موحد با رای مردم قبول نشد و به همین خاطرات نماینده مردم نیست. نماینده استاندارد و فرماندار متقلبه. امیدوارم به حق خون شهدا و مردم ساده دهدشت خدا جوابشون بده تا مردم یکم اروم بشن. لعنت بر شرف مسئولین متقلب و متخلف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
ای خاک ... تو که در تهرانی اینگونه می گویی وای به حال آنکه در رودتلخ ممبی بهمئی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
من خودم اهل لنده هستم و درسخنرانی موحد در لنده بودم اما به بزرگواری که آدم صادق هست رای دادم
کهگیلویه و بویراحمد
|
United States of America
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
ببینید دوستان چرا از منظر شخصی حرف می زنید شک نکنید اگه تقلب شده هر دو کردند مگه چقد میشه تقلب کرد ۲ هزار ۳ هزار یا نه۵ هزار؛ یه کم انصاف داشته باشید اختلاف رای خیلی بالاست پس تقلب منتفی هست .دیگه انتخاب مردم هست حالاسناتور یا عیر سناتور؛ چرا ما هنوز تو قید و بند طرفداری متعصبانه هستیم ؛ انتخابات تمام شد به جای این حرف ها باید از نماینده منتخب حمایت بشه که تونه در سطح کلان تو این شرایط بد و افتضاح مملکت یه کاری برای منطقه بکنه ....لطفا تعصب کور کورانه رو کنار بزارید .
کهگیلویه و بویراحمد
|
United States of America
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
ببینید دوستان چرا از منظر شخصی حرف می زنید شک نکنید اگه تقلب شده هر دو کردند مگه چقد میشه تقلب کرد ۲ هزار ۳ هزار یا نه۵ هزار؛ یه کم انصاف داشته باشید اختلاف رای خیلی بالاست پس تقلب منتفی هست .دیگه انتخاب مردم هست حالاسناتور یا عیر سناتور؛ چرا ما هنوز تو قید و بند طرفداری متعصبانه هستیم ؛ انتخابات تمام شد به جای این حرف ها باید از نماینده منتخب حمایت بشه که تونه در سطح کلان تو این شرایط بد و افتضاح مملکت یه کاری برای منطقه بکنه ....لطفا تعصب کور کورانه رو کنار بزارید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
این چند سال که نماینده بوده چیکار کرده که این پیری میخواد انجام بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کسی که رای مسخره شک نکن فردا داخل مجلسه مردم را هم میفروشه پس باید قانون اقدام کنند اگه آبروی بود من رای نمیفروختن
دیانت
|
United States of America
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
موحدرامردم دهدشت انتخاب نکردن چندنفرسرمایه دار وپیمانکاروکارچاق کن از تهران وخوزستان اومدندباپول پاشی میلیاردی در آوردن خواهشمندیم جهت رضای خدابفریادمردم کهگیلویه بدبخت برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آخی.دلشون خواست.سناتور همه استانها محبوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
دوره بعد هم میاد پس فکر۸ سال بعدباشین شاید فرجی براتون بشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سلام دوستان اختلاف سن موحد و بزرگواری فقط ۳ سال است اگه موحد پیراست بزرگواری پیر تراست اگه توی میدان انتخابات بودید جمعیت حاضر در سخنرانی آقای موحد را میدید اینهمه اتهام تقلب نمی زدید اگه تقلب بوده همه انجام دادند اگه پول داد من بوده آقای بزرگواری به مدد دوستان پیمانکار ش و تهران نشین ها خیلی پول داده آقای بزرگواری قسم بخوره پول نداده نگرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بابا ما تو فکراینیم که سناتور دوره بعد هم میاد شما هنوز تو باخت این دوره موندید...سناتور نفوذش تو کل کشورمشهوده
پاسخ ها
لر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
ما انقلاب نکردیم که سناتور و امپراطور داشته باشیم که با پول و رانت و تقلب نماینده مردم بشن. این پولهایی که نماینده .... و .......و ..... ریختن و پاش کردم حق و حقوق ادمهای بدبختی مثل من و شما بوده. امیدوارم خدا خودش جواب این .........و ........ را بده.چوب خدا صدا نداره.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار