۳ هزار اصله نهال، به جای درختان قطع شده در اصفهان کاشته شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 02 February 2024

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه برخی از درختان بدلیل آفت‌زدگی و بیماری، قطع شدن بدست افراد سودجو، عملیات عمرانی و ... از چرخه درختان موجود در سطح شهر خارج می‌شود گفت: بسیاری از شهروندان خواستار جایگزین کردن درختان قطع شده مُجوزدار، قطع شده در محل اجرای طرح‌های عمرانی و درختان سرقت شده هستند که سازمان فضای سبز در این زمینه و در نزدیکترین محل ممکن اقدام به کاشت درخت جدید می‌کند.


مجید عرفان‌منش افزود: بر همین اساس امسال سه هزار اصله درخت در تشتک‌های (چاله‌های خالی از درخت) مناطق پانزده گانه سطح شهر کاشته شده است.


وی با اشاره به احداث پارک جنگلی در شهرک «پرتو» واقع در میدان «استقلال» اصفهان افزود: در این منطقه نیز اقدام به کاشت نهال و درختچه‌های زیادی شده و روش آبیاری آن نیز اخیرا از حالت تانکری به مکانیزه تغییر یافته است.

عرفان‌منش در مورد باره قطع درختان در برخی از اتوبان‌های سطح شهر بدلیل نصب نیوجرسی (مانع بُتنی یا پلاستیکی در خطوط ترافیک) گفت: سازمان پارک‌ها برای نصب نیوجرسی، مجوز قطع درختی را نمی‌دهد، اما ممکن است برخی پیمانکاران هنگام اجرای کار عمرانی خود، درختانی را هم قطع کنند.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان همچنین در باره درخت سوخت شده در کنار عمارت شهرداری اصفهان در مرکز شهر و نمای نازیبای آن گفت: درصدد احیاء این درخت «سروناز» ۵۰ ساله با کار کارشناسی هستیم و شرایط آن مانند بیمار اورژانسی است که نیاز به درمان تخصصی دارد.


وی گفت: کارشناسان سازمان فضای سبز شهرداری اصفهان در حال انجام کار فنی بزرگی هستند که اگر موفقیت‌آمیز باشد می‌توان بعنوان یک اتفاق مهم و یک الگو برای درختان سوخته شده در کشور از آن استفاده کرد.
عرفان‌منش با اشاره به اینکه قطع این درخت سوخته بسیار راحت‌تر از درمان و نجات آن است، بیان کرد: اگر تلاش کادر فنی سازمان فضای سبز برای احیاء این درخت سوخته موثر نباشد، درخت جایگزین در این محل کاشته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار