کد خبر: ۱۱۵۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷ 31 January 2024

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

در سرنوشت هر مملکتی اتفاقات گوناگون دخیل هستند که در جهت توسعه عمران و آبادانی و پیشرفت آن تاثیر بسزایی دارند یکی از این برنامه‌های مهم و راهبردی برگزاری انتخابات است. انتخابات یک فرایند تصمیم‌گیری رسمی است یک ابزاری بوده که با کمک آن مردم می‌توانند شخص یا اشخاص مورد نظر خود را برای انتصاب در سمت‌ها و مسئولیت مشخص رای دادن تایین کنند.


با شرکت مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و واجد شرایط برای راهی مجلس شدن می‌توان نقشه‌های دشمنان را از بین برد چرا که آنها همواره در جهت تضعیف جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند با حضور حماسی و میلیونی مردم می‌توان به دشمنان ثابت کرد که مردم ایران برای سرنوشت کشورشان خود تصمیم گیرنده هستند.

اتحاد و همدلی مردم و حضور پرشور در انتخابات اسفند ماه امسال میتواند مشت محکمی بر دهان دشمنان جمهوری اسلامی ایران باشد، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس برای یک دوره چهار ساله برگزار خواهد شد.
دوره‌های مختلف آموزشی برای مجریان انتخابات در سطح ملی و استانی برگزار تا با شیوه‌ها ومقررات آشنا شوند.


به گفته رئیس ستاد انتخابات خوزستان تاکنون از سوی شورای نگهبان صلاحیت ۸۳۳ نامزد انتخابات تایید شده است که نسبت به دوره‌های قبل بی سابقه می‌باشد، استان خوزستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس است که با آمار فعلی تایید صلاحیت شدگان ۴۶ نفر برای هر کرسی با هم به رقابت می‌پردازند.

در قانون جدید انتخابات نامزد‌ها میتوانند از رسانه ملی، فضای مجازی وامکانات دولتی برای تبلیغات استفاده نمایند که در استان خوزستان ۱۴ کانال تبلیغاتی راه اندازی شده است که جز استان های پیشرو در ایجاد این کانال‌ها در کشور می‌باشد.

لیست نهایی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان ۱۹ بهمن ماه اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار