مدیرکل هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی به آسمان استان از غروب روز دوشنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 21 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، بهروز مرادپور ظهر امروز در تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی لرستان به خبرنگاران گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید به استان صادر شده است.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به لرستان از عصر دوشنبه، رگبار باران، رعد و برق، رگبار برف در شهر‌های سردسیر، بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و کاهش دما را از جمله مخاطرات این سامانه بارشی بیان کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه سامانه بارشی پیش‌رو اغلب نقاط استان را در بر خواهد گرفت، افزود: با حاکمیت این شرایط، لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به محصولات باغی و زراعی، کولاک برف در محور‌های مواصلاتی کوهستانی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... دور از انتظار نخواهد بود.

مرادپور ضمن اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تحکیم انواع سازه‌های سبک و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و ... را توصیه کرد.

به گفته مدیرکل هواشناسی لرستان، سامانه بارشی غروب پنج‌شنبه از آسمان استان عبور خواهد کرد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار