امام جمعه اهواز با بیان اینکه شرایط مردم مظلوم غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد، گفت: امروزه چهره پنهان دموکراسی و لیبرال در جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ 17 November 2023

تابناک خوزستان: حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۶ آبان‌ماه) با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوا همین مطالبی هستند که در مورد خانواده مطرح می‌شوند. اگر انسان به این آیات و روایات متعدد عمل کند، تقوا پیشه کرده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین این موضوعات مربوط به رفتارشناسی خانواده، کاهش نرخ رشد جمعیت و فرزندآوری است و پایین آمدن نرخ جمعیت، در جوامع دینی مذموم شمرده شده است.

امام جمعه اهواز گفت: از قبل از انقلاب، کاهش فرزندآوری ترویج شد و اندیشه زندگی بهتر با فرزند کمتر به گفتمان تبدیل شد بنابراین وقتی چیزی در ذهن‌ها جا گرفت به این سادگی از ذهن، قلب و جان انسان‌ها دور نمی‌شود. البته در جامعه ایمانی وقتی یک مسلمان متوجه شود تکلیفش فرزندآوری است، اقدام به فرزندآوری می‌کند و به قرآن و روایات که مراجعه می‌کنیم نیز می‌بینم که فرزندآوری مطلوب و مورد عنایت خداوند متعال است.

موسوی‌فرد عنوان کرد: اگر کاهش جمعیت در نهایت به انقراض نسل منجر شود، قطعا فرزندآوری بر جامعه ایمانی تکلیف واجب است. در بسیاری از آیات قرآن کریم، فرزندآوری با ویژگی‌ها و تعابیری توصیه شده است و جای شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیاتی که در آن‌ها فرزندآوری مطلوب عنوان شده است، بیان کرد: در قرآن کریم موضوع فرزندآوری و ازدیاد نسل، امری پسندیده و مطلوب است. همچنین در بسیاری از احکام و دستورات دین اسلام به صورت صریح و جزئی و در آینه روایات منعکس شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که می خواهند فرزند داشته باشند اما بر حسب ظاهر وقتی به آزمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند جواب نمی‌گیرند باید بدانند که از واسطه قرار دادن اهل بیت(ع) و خداوند متعال ناامید نشوند و قطعا اگر مصلحت باشد نتیجه می‌گیرند.

موسوی‌فرد گفت: این بیچارگی‌ها و بدبختی‌ها در جامعه انسانی به دلیل این است که دست ما از دامان حجت‌الله ولی‌الله اعظم کوتاه است. باید سعی شود در محیط خانوادگی در طول هفته حداقل زمینه حضور امام(عج) را در محیط کار و خانه‌مان فراهم کنیم.

وی افزود: خداوند عالم، بصیر، سمیع و شهید است و مظهر آن وجود امام عصر(عج) است و اگر انسان همواره خود را در محضر خداوند متعال و امام زمان(عج) ببیند و بر اساس آموزه‌های اساسی قرآن کریم در محضر خداوند سبحان و اهل بیت(ع) قرار بگیرد، موجب می‌شود انسان حیا پیشه کند و مرتکب بی‌عفتی و برخی از گناهان نشود.

امام جمعه اهواز ادامه داد: وقتی انسان بداند امام زمانش از همه کارهایی که انجام می‌دهد عالم و آگاه است و شهادت می‌دهد، از درون و برون از زشتی‌ها و معاصی دوری می‌کند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریامحور توسط مقام معظم رهبری به دولت بیان کرد: امامین انقلاب همیشه پیشگام بودند و قبل از اینکه هجمه فرهنگی رخ دهد، مقام معظم رهبری هشدار دادند. در عرصه‌های دیگر نیز این گونه است.

موسوی‌فرد ادامه داد: در این سالیان متمادی که معظم له می‌داند امروزه اولویت اول مردم معیشت است، یکی از مواردی که ایشان به آن توجه می‌کنند اقتصاد دریامحور یعنی اقتصاد پایدار از منابع اقیانوسی برای رشد اقتصادی است.

امام جمعه اهواز بیان کرد: با وجود قرار گرفتن در منطقه ژئوپولتیک منطقه و اینکه در شمال و جنوب به دریا دسترسی داریم، سهم کشورهای اروپایی در اقتصاد دریا و اقیانوس ۵۰ درصد اما سهم ایران دو درصد است. خوزستان یکی از استان‌هایی که در خط مقدم کرانه قرار گرفته است و می‌تواند از این بستر آماده استفاده کند و برای تعداد قابل توجه جوانانی که دنبال شغل هستند، اشتغال پایدار ایجاد کرد بنابراین باید مسئولان خوزستان در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: این دولت مردمی بنا دارد کار قطار پرسرعت در کشور را با همکاری چین انجام دهد و به جاهایی رسیده است که باید خوزستان در این زمینه پیشگام باشد. ۱۸ نماینده، ۵۰ امام جمعه و دیگر مسئولان باید در کنار یکدیگر یک طرح بزرگ راهبردی را در دست داشته باشند و از دولت را بخواهند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه شرایط مردم مظلوم غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد، گفت: روز شنبه اجتماع جهانی در این زمینه داریم تا با تک‌صدایی در کل عالم به دهان آمریکا و آن‌هایی که همواره خود را به عنوان حامی بشر و حقوق حیوانات معرفی می‌کنند، بزنیم.

وی افزود: امروزه چهره پنهان دموکراسی و لیبرال در جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد دیده می‌شود. گاهی اوقات از یک حیوان حمایت می‌کنند اما وقتی میلیون‌ها انسان بی‌گناه زیر آوار بروند و قطعه قطعه شوند نه تنها ناراحت نمی‌شوند و خم به ابرو نمی‌آوردند بلکه با بی‌حیایی کامل، از این جنایات حمایت می‌کنند.

وی عنوان کرد: مردم غزه اعلام کردند که به خیابان آمدن مردم عالم به ویژه ایران اسلامی پشتوانه‌ای برای آن‌ها است بنابراین فردا همه برای حمایت از مردم مظلوم غزه در خیابان حضور پیدا می‌کنیم و فعلا آنچه در توان ما است همین است.

امام جمعه اهواز گفت: آن‌هایی که به تمدن غرب دل بستند باید ببینند این تمدن در سایه چه چیزی به دست آمده است و از راه دزدی از منابع کشورهای منطقه به این چیزها دست پیدا کرده‌اند. مغزهای متفکر هر جامعه را دزدیدند و همین کارها موجب شده است آن‌ها بتوانند قدری سرپا بایستند.

وی عنوان کرد: امروز در عالم شاهد پادگان نظامی هستیم و خروجی تمدن غرب، اسرائیل پلید است. نیروهای مستقر در این پادگان از وحشی‌ترین، اراذل‌ترین،خون‌خوارترین و کثیف‌ترین موجودات روی زمین یعنی صهیونیست‌ها هستند.

موسوی‌فرد گفت: امروز تک تک مردم دنیا به صهیونیست‌ها به عنوان جنایتکاران جنگی و حرفه‌ای نگاه می‌کنند؛ کسانی که قاتل تعداد زیادی از افراد بی‌پناه هستند و از این به بعد در هیچ نقطه‌ای از جهان نباید برای صهیونیست‌ها نقطه امن وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه هر انسان آزاده این است که در هر جای عالم، هر صهیونیست را ببیند از روی زمین محو کند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: در دنیا تنها کشوری که حامی واقعی مردم مظلوم فلسطین بوده، ایران اسلامی بوده و نماد خوب آن، رئیس جمهور ما است. اما ترکیه حاضر نمی‌شود شیرهای نفت و گاز را ببند، ترکیه از یک طرف به آن‌ها حیات می‌دهد و از یک طرف ژست حمایت از مردم فلسطین را می‌گیرد.

موسوی‌فرد عنوان کرد: ما به دنبال قطع تمام روابط آشکار و پنهان سیاسی و اقتصادی با رژیم کودک‌کش و بستن شیرهای نفت و گاز به روی صهیونیست‌ها و حامیان اروپایی و آمریکایی آن‌ها هستیم و این موارد، مطالبات مردم آزاده است.

وی افزود: همچنین مسدود کردن ترافیک دریایی خلیج فارس و دریای عمان دریای سرخ و کانال سوئز به روی کشتی‌ها و شناورهای متعلق به رژیم کودک‌کش اسرائیل و کشورهای حامی این رژیم، جزو مطالبات مردم است.

امام جمعه اهواز گفت: آیا این خفت نیست که کسی که خود را به عنوان بزرگترین امپراتوری ظاهری دنیا می‌بیند کشتار کودکان، زنان و سالمندان را افتخاری برای خود می‌داند در حالی که در این چهل و خرده‌ای روز تاکنون یک دستاورد نظامی ندارند اما بعد می‌روند یک بیمارستان را به تصرف در می‌آورند و شروع به هلهله کردن می‌کنند.

موسوی‌فرد عنوان کرد: آیا این شرم‌آور نیست که قدرتمندان عالم مردمی را در یک باریکه محاصره کنند تا به آن‌ها سوخت و غذا نرسد و اگر توان داشتند نمی‌گذاشتند اکسیژن هم به آن‌ها برسد. مخازن سوخت را مرتب می‌زنند و مرتب بیماران را می‌کشند و به این آتش و جنایات افتخار می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه فتنه‌ها زیر سر شیطان بزرگ یعنی آمریکا است، افزود: این‌ها نشانه پایان امپراتوری این جنایتکاران است. با این جنایات، به حول خداوند قطعا امت مسلمین شکل می‌گیرد و ما امت اسلامی باید ید واحده برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شویم بنابراین باید همه ساعت ۹ صبح فردا در راهپیمایی شرکتی کنند و آشنایان خود را دعوت کنند و هر نفر با خود صد نفر را بیاورد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار