بیرجند - ایرنا - مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در ۱۱ شهرستان استان فعال شده است و بعد از مجموعه بسیج، بزرگترین مجموعه نیروی انسانی و مردمی را برای نظارت بر انتخابات تشکیل داده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 16 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود: شبکه‌ای امین، مجرب، امانتدار، قانونمدار با رعایت انصاف و اصل بی طرفی در انتخابات مختلف امر نظارت در مراحل مختلف را به عهده دارد.

وی گفت: در انتخابات بسیار حساس و سرنوشت‌ساز امسال چهار راهبرد اساسی مشخص شده و مقام معظم رهبری دست اندرکاران را به برنامه ریزی برای تحقق این راهبرد‌ها تاکید و سفارش کرده‌اند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی عنوان کرد: برنامه انتخابات در هیات‌های اجرایی و ستاد‌های انتخابات استان پیش می‌رود و همکاری خوبی بین مجموعه‌های اجرایی، نظارت و بازرسی وجود دارد که قابل تقدیر و تشکر است.

وی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی برای مشارکت حداکثری مردم گفت: خراسان جنوبی از لحاظ مشارکت مردم در انتخابات جزو استان‌های سرآمد کشور است و امیدواریم این بصیرت، آگاهی و هوشمندی به همین شکل ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: علیرغم اینکه شبکه نظارت بر انتخابات گسترده است، اما کاملا مردمی بوده و آموزش در عرصه انتخابات باید مورد عنایت قرار گیرد لذا روز انتخابات نیروی انسانی قابل توجهی از مجموعه‌های مختلف مورد نیاز است و می‌طلبد که برنامه آموزشی مدون و دقیق در موعد مقرر اجرایی شود.

وی افزود: همه شعب اخذ رای باید به صورت برخط اتصال دائمی با شبکه ارتباطی کشور داشته باشند و دستگاه‌های احراز هویت نباید آفلاین شوند لذا فرمانداران در مجموعه‌های مختلف شهرستان‌ها و مسیر‌های ارتباطی که شبکه مخابراتی وجود ندارد برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: همه دست اندرکاران باید تلاش کنند هیچ گونه شائبه‌ای در حوزه انتخابات برای مردم وجود نداشته باشد و اثر منفی در مشارکت ایجاد نشود.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان چهار حوزه انتخابیه اصلی دارد و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال برای هزار و ۵۳۹ نفر توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج شغل ایجاد شده که از علمکرد‌های موفق در خراسان جنوبی است.

سردار محمدرضا مهدوی افزود: همچنین از ابتدای امسال به کمک پایگاه‌های مقاومت بسیج هزار و ۵۳۹ نفر با ترک اعتیاد به سمت مشاغل مختلف هدایت و هزار و ۶۳ نفر از طلاق منصرف شدند.

وی گفت: علاوه بر مسائل امنیتی و دفاعی بسیج امروز با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف حضور و فعالیت دارد.

فرمانده سپاه خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج در سازماندهی و ظرفیت‌های جامعه فعال بوده و هرجا مشکلی وجود دارد با همه توان پای کار است ادامه داد: در عرصه‌های امنیتی که سال گذشته دشمن کلید زد بسیجیان دوشادوش سایر مجموعه‌های انتظامی و امنیتی به میدان آمدند و توانستند با همکاری دستگاه‌های امنیتی این مسائل را جمع کنند.

وی عنوان کرد: بسیج در عرصه‌های اقتصادی، سازندگی و محرومیت زدایی حضور پررنگی دارد و در گام دوم انقلاب ۱۲ قرارگاه به پشتوانه مردمی فعال شده است.

سردار مهدوی گفت: در قرارگاه جذب باید به سمتی برویم که تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی محقق شود و اگر چنین ظرفیتی داشته باشیم هیچ کشور و بیگانه‌ای قصد طمع نخواهد داشت.

وی افزود: انتفاضه سنگ که در فلسطین تبدیل به موشک شده با الگوگیری از همین رویکرد بسیج بوده لذا از ظرفیت‌های مردمی باید به نفع دستگاه‌های دولتی استفاده کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شرایط امرار و معاش در روستا‌های استان فراهم شده و در برخی از این مناطق حتی یک نفر بیکار هم نداریم.

وی افزود: قرارگاه فضای مجازی، دفاعی و امنیت راهیان نور، تعالی، زن و خانواده، سازندگی و محرومیت زدایی از جمله این قرارگاه‌هاست.

سردار مهدوی احیای قنوات را از دیگر اقدامات بسیج در روستا‌ها برشمرد و گفت: در روستا‌هایی بعد از ۲۵ سال آب به مزارع رسیده و همین مسئله مهاجرت معکوس را رقم زده است.

وی گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج باید مورد حمایت معنوی مدیران در دستگاه‌های اجرایی باشد تا روحیه بسیجی بر همه ادارات حاکم شود و شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

فرمانده سپاه خراسان جنوبی افزود: توجه نکردن به اقدامات تبیینی باعث شده که برخی جوانان در سایه فضای سنگین رسانه‌ای دشمن تحت تاثیر قرار گیرند و امسال علیرغم اینکه دشمن اول مهر پرالتهابی را برای کشور پیش بینی می‌کرد، اما با اقدامات ایجابی و سلبی، نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شد و اتفاق خاصی نیفتاد.

وی عنوان کرد: قرارگاه جهاد تبیین هم با ۶ کارگروه در همه شهرستان‌ها شکیل شده و همه ادارات باید رابطی به این قرارگاه معرفی کنند.

امام جمعه نهبندان هم گفت: برای پیشرفت هر جامعه باید مسئولان، نخبگان و مردم به عقل مسلح شوند و شروع این امر هم از خانواده است.

حجت‌الاسلام احمد نجمی پور افزود: اگر نخبگان به انحراف کشیده شوند مردم هم منحرف خواهند شد، زیرا دلیل انحراف حکومت اسلامی بعد از پیامبر (ص) نخبگان جامعه بودند و آن‌ها طرفدارانی با گرایش به باطل داشتند.

وی با بیان اینکه منافقین، منحرفین و صادقین در جمهوری اسلامی از همان ابتدا وجود داشتند گفت: در صدر اسلام نیز کسانی به ظاهر مسلمان بودند، اما به محض ارتحال پیامبر و شهادت امام علی (ع) منحرف شدند.

امام جمعه نهبندان ادامه داد: نخبگان در این خصوص تکلیف سنگینی است که به خصوص آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مخاطب هستند لذا اگر برای فرزندان خود در زمینه تربیت وقت نگذاریم دیگران وارد عمل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده، جامعه و مردم باید در برابر انحرافات مراقبت شوند گفت: لقمه حلال در زندگی اهمیت زیادی دارد و نسبت به آن باید توجه و دغدغه داشت.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار