رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس گفت: تعداد ولادت‌ها در ۶ ماه اول امسال در گنبدکاووس سه هزار و ۲۶۴ مورد بوده که نسبت به سال قبل در مدت مشابه ۴.۵ درصد رشد داشته‌ است.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 11 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، جلیل‌گلدی امانزاده عصر امروز در دومین جلسه شورای ثبت وقایع با موضوع گنجینه مفاخر اظهارکرد: متاسفانه در ۶ ماه اول امسال ۶۰ فوتی در روستا‌ها اتفاق افتاده‌است که دهیاران آن را اعلام نکردند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: جلساتی مختلفی را با دهیاران برای توجیه این موضوع و حساسیت آن برگزار شده، اما متاسفانه توجهی از سوی دهیاران به این موضوع مهم نمی‌شود؛ لازم است بخشداران این موضوع را به دهیاران تاکید کنند.

وی ادامه داد: در برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شناسنامه و کارت ملی اشخاص جامانده که با توجه به برگزاری انتخابات در روز‌های پایانی امسال، تقاضا می‌شود این مدارک هویتی به ثبت احوال ارسال شود تا در اولین فرصت تحویل صاحبان آن شود.

امانزاده گفت: ثبت تغییر نشانی و آدرس شهروندان از موضوعات مهم است که شهروندان باید ظرف مدت ۲۰ روز نشانی و آدرس جدید خود را به ثبت احوال اعلام کنند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: در شهریورماه امسال ۲۵۷ مورد و در مهرماه امسال ۱۶۷ مورد تغییر نشانی در ثبت احوال به ثبت رسیده است که با توجه به جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفری شهرستان گنبدکاووس پیش‌بینی می‌شود تعداد ثبت‌های تغییر نشانی باید بیشتر باشد.

وی با اشاره به نرخ باروری و رشد طبیعی جمعیت در شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: نرخ باروری و رشد طبیعی جمعیت در گنبدکاووس ۱.۲۱ درصد است، تعداد ولادت‌ها در ۶ ماه اول امسال سه هزار و ۲۶۴ مورد بوده که نسبت به سال قبل در مدت مشابه ۴.۵ درصد رشد داشته‌است.

امانزاده ابرازکرد: در ۶ ماه اول امسال، ۱۸ مورد چند قلو و ۵۰۵ مورد تک‌زایی در شهرستان اتفاق افتاده و همچنین و هزار و ۴۰۶ مورد ازدواج و ۳۸۸ مورد طلاق در همین مدت به ثبت رسیده‌است.

وی با بیان اینکه گنجینه اسناد مفاخر در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود، یادآورشد: در استان گلستان به ویژه گنبدکاووس مفاخر زیادی در حوزه‌های مختلف هنری، ورزشی، علمی، ادبی و اجتماعی وجود دارد و تلاش داریم تا لیستی از این افراد تهیه کرده و پس از تکمیل آن در قالب گنجینه مفاخر به صورت نمایشگاه حضوری، مجازی و چاپ در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار