مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری یزد:
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری یزد با اشاره به کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق طی 10 سال گذشته در یزد، از اجرای طرح سامان خانواده برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 09 November 2023


به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، جمال قهرمانی در نشست خبری با اشاره به اینکه طرح سامان خانواده یکی از برنامه‌های اصلی سند تحولی یزد نوین است، در ارتباط با دلیل توجه به این موضوع اظهار داشت: از نزدیک به 10 سال گذشته با توجه به وضعیتی که در کاهش ازدواج و افزایش طلاق داشتیم، در مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به این جمع‌بندی رسیده شد که باید برنامه ای برای وضعیتی که الان در ارتباط با اتفاقی که در حوزه خانواده در حال رخ دادن است داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه وضعیت ازدواج قانع کننده نیست و وضعیت طلاق هم در استان و کشور احساس خطر را به وجود آورده است گفت: در طول 10 سال گذشته آمار طلاق در کشور نزدیک به 35 درصد و در استان یزد نزدیک به 58 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل اجتماعی استانداری یزد افزود: در سال 1401 پنج هزار و 971 ازدواج در استان داشتیم در صورتی که در همین سال دو هزار و 237 مورد طلاق هم ثبت شده که تقریبا از هر سه ازدواج یک طلاق را نشان می‌دهد و بسیار خطرناک است.
قهرمانی گفت: این آمارها سبب شد دغدغه‌ای به وجود آورد که طرح سامان خانواده در استان یزد ایجاد شود و برای اجرای آن نزدیک به هفت یا هشت سال تلاش صورت گرفته و از نظرات صاحب نظران و نخبگان بهره برده شده است.
وی با بیان اینکه طرح سامان خانواده مصوبه شورای برنامه‌ریزی و همچنین شورای فرهنگ عمومی استان را کسب کرده و در تهران هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین سازمان اجتماعی کشور ارائه شده است.
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری یزد افزود: تلاش داریم این طرح را در استان اجرایی کنیم تا پس از موفقیت بتوانیم در سراسر کشور آن را گسترش داده و زمینه بهره‌مندی از نتایج آن را در تمام ایران فراهم نماییم.
قهرمانی با بیان اینکه طرح سامان خانواده از اواخر اردیبهشت سال قبل وارد فاز اجرایی شد گفت: در آن زمان در حوزه استقرار طرح آغاز به کار کردیم و یک به یک در تمامی شهرستان‌ها توضیحات مربوط به طرح ارائه و اقدامات مربوط به استقرار آن صورت گرفت.
وی بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر نزدیک به 70 تا 80 درصد از دستگاه‌های اجرایی ما به هدف این طرح واقف هستند و می‌دانند که این طرح آمده تا افزایش ازدواج، کاهش طلاق، افزایش جمعیت و تحکیم نهاد خانواده را به دنبال داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار