نویسنده و کارگردان قزوینی گفت: تئاتر میدانی «ایران فخر، پانته آ» که به روایت زندگی 7 بانوی تاریخ ساز ایرانی از دوران هخامنشیان تا به امروز، پرداخته، در قزوین به روی صحنه رفت.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹ 26 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، محمد شهسواری از اجرای نمایش حماسی «ایران فخر، پانته‌آ» همزمان با هفته دفاع مقدس در قزوین خبر داد و اظهار کرد: این تئاتر میدانی روایتگر برگ‌هایی از تاریخ ایران اسلامی است که در آن به روایت زندگی ۷ بانوی تاریخ ساز ایرانی از دوران هخامنشیان تا به امروز، پرداخته شده است.

وی افزود: مردم ایران از گذشته تا به امروز نشان داده اند که مردمانی سلحشور، غیرتمند و متعصب به خاک و ناموس بوده و در تمامی برهه‌های سخت و دشوار تاریخی، هیچگاه از آرمان‌ها و ارزش‌های خود عقب نکشیدند تا جایی که حتی در این مسیر از جان و مال خود هم گذشتند.

نویسنده و کارگردان نمایش «ایران فخر، پانته‌آ» تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای نمایش تئاتر میدانی همچون ایران فخر است که از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های مردمان این سرزمین حکایت دارد.

وی با اشاره به مدت اجرای این نمایش عنوان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده این نمایش به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۹ در محل تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین به روی صحنه خواهد رفت.

شهسواری اضافه کرد: اجرای این نمایش از اول مهر ماه مقارن با هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا دهم مهر ماه ادامه دارد و در صورت استقبال مخاطبین مدت اجرای نمایش تمدید خواهد شد.

وی بیان کرد: مدت زمان نمایش «ایران فخر، پانته آ» ۱۳۰ دقیقه بوده که در ۷۲ صحنه مقابل دیدگان تماشاگران قرار می‌گیرد. ضمن اینکه تماشای این نمایش برای عموم رایگان بوده و نیازی به تهیه بلیط نیست و شهروندان قزوینی با حضور خود می‌توانند حامی و دلگرم کننده عوامل اجرایی این نمایش باشند.

این هنرمند قزوینی با اشاره به ایفای نقش نزدیک به ۱۰۰ نفر در نمایش «ایران فخر، پانته آ» گفت: نویسنده و کارگردانی این اثر نمایشی را عاطفه حاجی‌زاده و محمد شهسواری بر عهده دارند و همچنین صادق محمدی و محمد علیزاده به عنوان گروه کارگردانی و مشاور در اجرای این نمایش همکاری دارند.

شهسواری در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای تئاتر می‌تواند تاثیر عمیق و بلند مدتی در ذهن و تفکر مخاطب داشته باشد، اظهار کرد: بهره‌مندی از قالب‌های هنری در ارائه پیام‌های درست و انتقال مفاهیم متعالی برگرفته از آموزه‌های دینی می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد.

نویسنده و کارگردان نمایش «ایران فخر، پانته‌آ» در پایان خاطرنشان کرد: نمایش‌های میدانی همچون ایران فخر می‌تواند با جذابیت‌های شاخص خود حافظه ماندگار و جاودانی را در نقشه فرهنگی و جبهه مبارزه با تحریف حقایق و تبین مسائل با موضوعات شاخصی مانند غیرت و صلابت مردان و بانوان ایرانی در طول تاریخ، عفت و حیاء، مقاومت و ایثار، شجاعت و شهادت در اذهان تماشاگران به جای بگذارد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار