صدای آوا‌ها و نوا‌های عاشورایی ۱۲ استان کشور، در شیراز به گوش رسید.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 12 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دبیر دومین سوگواره آیین‌ها، آوا‌ها و نما‌های عاشورایی کشور گفت: ۱۳ گروه از ۱۲ استان کشور برای اجرا در سوگواره ملی آیین‌ها، آوا‌ها و نوا‌های عاشورایی شیراز شرکت کردند
سعید کریمی افزود: گروه‌ها و هنرمندانی از استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کردستان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان و فارس در این دوره از سوگواره آیین‌ها، آوا‌ها و نوا‌های عاشورایی کشور حضور دارند.
دبیر دومین سوگواره ملی آیین‌ها، آوا‌ها و نوا‌های عاشورایی اظهار کرد: هدف از برپایی این رویداد احیای آیین‌های عزاداری سالار شهیدان است که برخی از ان‌ها به عنوان میراث معنوی کشور در حال کمرنگ شدن و فراموشی است.
دبیر دومین سوگواره ملی آیین‌ها، آوا‌ها و نوا‌های عاشورایی عنوان کرد: صدیقه بحرانی خوانند لالایی عاشورایی سریال مختارنامه، مبین درپور نوجوان خوش صدای استان خراسان رضوی و ایمان میرشکاری از مهمانان این سوگواره هستند.
کریمی گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده تا کنون ۱۰۰ آیین در این ارتباط شناسایی شده است تا در دوره‌های آتی سوگواره‌های آیین‌ها، آوا‌ها و نوا‌های عاشورایی اجرا شوند.

 

برچسب ها: آوا ، نوا ، عاشورا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار