دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: در سالجاری تا کنون شش تن انواع مواد مخدر در استان یزد کشف شده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸ 24 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدحسین امامی در جمع اصحاب رسانه که به مناسبت  هفته مواد مخدربرگزار شد،‌ با بیان این‌که آمارهای جهانی بیانگر روند افزایش استعمال موادمخدر در بین سنین ۱۵ تا ۶۴ سال است اظهار کرد: در استان یزد بیشترین گروه درگیر مواد مخدر،گروه سنی ۲۳ تا ۶۵ هستند که  بیشترین نوع مصرف مربوط به  مواد صنعتی مانند شیشه می باشد.

وی با اشاره به صنعتی شدن مواد مخدر افزود: در حال حاضر  ۱۲۰۰ نوع مواد مخدر در جامعه وجود دارد  که با ورود علم شیمی به این حوزه،  تنوع و قدرت تخریب مواد مخدر به شدت افزایش یافته است ومتاسفانه همچنان تنوع آن رو به افزاش است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با بیان این‌که نرخ شیوع مواد مخدر در جمعیت دانشجویی استان ۱.۸ درصد است تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در قالب تفاهم با دانشگاههای استان به ویژه در خوابگاههای دانشجویی در زمینه علائم مصرف مواد مخدر ، پیشگیری و درمان اجرا می شود.

امامی با اشاره به این‌که  ۱۱.۸ درصد جمعیت کارگری استان یزد درگیر مصرف موادمخدر هستند افزود: تبلیغات نادرست و تصور اشتباه از اعتیاد موجب شده تا نرخ تمایل به مصرف مواد مخدر در این گروه افزایش یابد و مهاجرپذیر بودن استان در افزایش این آمار بی تاثیر نیست.

وی به کشف شش‌تن مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در استان اشاره کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر مسولیتی عمومی و همگانی است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از دستگیری یک‌هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر در استان خبرداد و اظهار کرد: این افراد برای درمان به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند و هم اکنون ۱۷ کمپ بخش خصوصی  استان مشغول فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار