به گزارش تابناک هرمزگان// حمید شکری خانقاه نویسنده کتاب برنامهریزی راهبردی ارتباطی در روابطعمومی با بیان این مطلب، روابط عمومی سبز را حامی عدالت و منافع عموم، پشتیبان سازمان، تقویت کننده سلامت و سرمایه اجتماعی و طرفدار حقیقت و ضد تحریف، تعریف می کند.
وی شهروندمحوری و مردم داری را از اصول و بنیانهای روابط عمومی سبز می داند.
مدیر گروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه یونسکو-ایران ، روشهای نادرست اما رایج کنشگری روابط عمومی را با عنوان زردشویی، آبی شویی، نارنجی شویی و صورتی شویی تقسیم بندی می کند و می گوید: در کنشگری آبی شویی، روابط عمومی با تحریف واقعیت و بی اعتنایی به حقوق مردم، رسوایی های سازمانی و دولتی علیه شهروندان را لاپوشانی می کند و در کنشگری زرد نیز با سازمان محوری محض، بی عدالتی شرکتها علیه کارگران و کارمندان را به خیال خود پاک و پنهان می کند.
شکری خانقاه تأکید می کند: روابط عمومی در کنشگری نارنجی و صورتی شویی، با سکوت در مقابل تبعیض، فرآیندهای تولید ناسالم و غیرانسانی کالاها را پنهان و بی عدالتی جنسیتی در تولید یا مدیریت را توجیه می کند.
مدیرعامل مؤسسه برنامهریزی ارتباطی برنامه پژوهان در پایان با پیشنهاد روابط عمومی معکوس، تصریح می کند: روابط عمومی ها باید سازمانها و شرکتها را در خصوص اجرای رضایت ذینفعان، برتری و سرتری، موفقیت سازمان، پشتیبانی و پذیرش اجتماعی، و ماندگاری و پایداری، مرتب رصد و ارزیابی و در این خصوص برنامه ریزی کنند.
انتهای پیام//