رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ۳۱.۲ میلیمتر باران طی ۲۴ ساعت گذشته با استقرار و فعالیت سامانه بارشی در این شهرستان مرزی باریده و شب گذشته شاهد رعد و برق‌های سهمگین و بارش شدید باران در این منطقه بودیم.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ 10 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «امیرپرویز نجفی» افزود: هم اکنون دمای هوا در این منطقه گرمسیری با توجه به سامانه بارشی شب گذشته و فعالیت آن طی بامداد امروز به ۲۴درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده و رطوبت ۵۳ درصد است.

وی اظهار داشت: از ابتدای فروردین تاکنون در مجموع در قصرشیرین ۱۷۵ میلیمتر باران باریده که همچنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: بیشینه سرعت وزش باد در این شهرستان مرزی در ۲۴ساعت گذشته به ۱۶متر بر ثانیه معادل ۵۸ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

نجفی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری در قصرشیرین ۳۷۵ میلیمتر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تاکنون) ۱۷۵ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۱۲ روز درگیر غبار بوده که شامل هفت روز در فروردین و پنج روز در اردیبهشت ماه جاری است.

او ادامه داد: طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه سامانه بارشی از منطقه خارج شده و وزش باد تا اواخر وقت امروز بر جو منطقه حاکم است و طی فردا پدیده خاصی برای منطقه نداریم.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار