لحظه به لحظه با سفر معاون رئیس جمهور
منصوری : یکی از مشکلات مربوط به عقب ماندن زیرساخت‌ها از پیشرفت پروژه است که البته امیدواریم با تامین اعتبارات که دولت انجام خواهد داد و تلاش جهادی مدیران، این گره‌های هم باز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 29 April 2023

معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد از طرح ۲۸۸ واحدی اقدام ملی مسکن گچساران بازدید کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، منصوری افزود: با توجه به سیاست اعلامی دولت مبنی بر احداث سالانه یک میلیون مسکن در کشور، اجرای طرح ملی مسکن توسط رئیس جمهور و اعضای دولت به صورت روزانه بررسی می‌شود و عزم بر انجام تعهدات داده شده است چرا که یک ضرورت است.

منصوری با اشاره به سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در اولین برنامه، بازدید از طرح ملی مسکن گچساران انجام گرفت که نشان دهنده انجام کار‌های خوبی در این شهرستان و دیگر مناطق استان است که البته در برخی شهر‌ها مشکل زمین وجود دارد و با جدیتی که استاندار و مدیران استان دارند، این مشکل هم حل می‌شود و به نظر خودم این مشکل به گونه‌ای نخواهد بود که کار را متوقف کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مربوط به عقب ماندن زیرساخت‌ها از پیشرفت پروژه است که البته امیدواریم با تامین اعتبارات که دولت انجام خواهد داد و تلاش جهادی مدیران، این گره‌های هم باز خواهد شد.

منصوری گفت: پیشرفت کار در طرح ملی مسکن خوب بوده و تعهدی که دولت داده انجام می‌شود ضمن اینکه نقص اصلی در حال حاضر مربوط به تامین اعتبار برای زیرساخت‌ها است که انشاالله با صحبت‌هایی که با استاندار و برنامه و بودجه خواهیم داشت، این مشکلات هم رفع خواهند شد.

بازدید از سد چم شیر
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۱۷:۳۶

دولت به تعهد احداث ۱ میلیون مسکن در سال عمل می کند / توصیف منصوری ار پتروشیمی گچساران

معاون اجرایی رئیس جمهور از سد و نیروگاه چم شیر گچساران بلندترین سد وزنی بتنی غلتکی ایران بازدید کرد.

محسن منصوری در حاشیه بازدید از سد و‌ نیروگاه چم‌شیر گچساران اظهار کرد: نیروگاه و سد چم شیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: طرح ساخت سد و نیروگاه چم شیر در گچساران ۸۹.۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پروژه عظیم تحولات خوبی در منطقه ایجاد می شود، تصریح کرد: تأمین آب آشامیدنی و صنعتی، بهره‌مند شدن ۱۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب، تولید ۴۸۲ مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال زایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.

بازدید از پروژه زنجیره پرورش مرغ لیشتر
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۱۵:۱۷

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از زنجیره پرورش مرغ گوشتی و مادر منطقه لیشتر گچساران بازدید کردند.

در این بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح در پنج پروژه شامل مرغ گوشتی با ظرفیت ۳۳ هزار قطعه و سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع با پیشرفت ۹۵ درصدی در دست اجرا می باشد.
سیدعلی احمدزاده افزود: پروژه دوم این مجتمع کارخانه خوراک دام طیور با ظرفیت اسمی ۴۶ هزار تن در سال و سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال تولید است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد کارخانه کنسانتره دام و طیور با ظرفیت ۶ هزار تن در سال و اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع که در حال تولید می باشد از دیگر پروژه های این مجتمع عنوان کرد.
دکتر احمدزاده گفت: از دیگر پروژه های این طرح زنجیره تولیدی، کشتارگاه مرغ با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت و سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی تصریح کرد: پروژه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۳۳ هزار قطعه با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع با پیشرفت ۹۵ درصدی از دیگر طرح های این زنجیره اقتصادی است.
دکتر احمدزاده بیان کرد: برای تکمیل طرح زنجیره تولید مرغ در منطقه لیشتر به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تکمیل آن علاوه بر تامین گوشت مورد نیاز استان می توان مازاد آن را به استان های همجوار صادر کرد.
در این بازدید معاون رئیس جمهور از اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از محل صندوق کارآفرینی امید به یکی از پروژه های این مجتمع خبر داد.

بازدید از طرح های اقتصادی گچساران
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۱۵:۰۹

سید علی معتمدی‌پور در بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح های اقتصادی گچساران اظهار کرد: تاکنون برای این طرح بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

وی بیان کرد: این طرح اقتصادی در زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع در حال ساخت است و هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معتمدی پور ابراز کرد: با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم به اشتغال مشغول خواهند شد.

عسکری معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پترو پالایش گچساران با ظرفیت ۱۰۵ هزار بشکه نفت در دور دوم سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی می شود.

وی محصول این طرح را گازوئیل، بنزین و بنزن اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح یکهزار و ۵۰۰ نفر به اشتغال مشغول خواهند شد.

عسکری بیان کرد: این طرح با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه آیین کلنگ زنی طرح پالایشگاه گچساران در سفر دوم رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود اظهار کرد: این پالایشگاه در گچساران با ۱۰۵ هزار بشکه نفت خوراک روزانه به بهره برداری خواهد رسید.

روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران کرد: بیش از ۲ هزار هکتار زمین برای احداث طرح منطقه ویژه اقتصادی گچساران پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: میزان اعتبارات زیر ساختی مورد نیاز این طرح بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

صرفه جویی ۲۶۹ میلیون یورویی در پتروشیمی گچساران
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۱۲:۰۸

سیدعلی احمدزاده استاندار هم در این بازدید اظهار کرد: محصولات شرکت و ظرفیت اسمی(سالیانه) این مجتمع تولید یک میلیون تن اتیلن و ۱۸۴ هزار تن سیتری پلاس است.

وی بیان کرد: علاوه بر محصولات تولیدی یاد شده این کارخانه به عنوان مواد اولیه صنایع پتروشیمی دهدشت و صنایع پلیمر گچساران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: می توان از مازاد تولید این واحد که در حدود ۴۰۰ هزارتن در سال می باشد، به عنوان مواد اولیه برای دیگر طرح های پتروشیمی در سایر شهرستان ها استفاده کرد.

احمدزاده عنوان کرد: یک هزار و ۲۸۲ میلیون یورو برآورد هزینه تمام شده این طرح است.

وی برآورد بودجه ارزی مورد نیاز این طرح اقتصادی را ۴۸۵ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: تا کنون ۲۱۶ میلیون یورو ارز در این طرح مصرف شده است.

استاندار گفت: میزان صرفه جویی این طرح را ۲۶۹ میلیون یورو اعلام کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این طرح مهم اقتصادی در سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد با اشتغالزایی 700 نفر به بهره برداری خواهد رسید.

حیدریان، مدیرعامل پتروشیمی گچساران اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در زمینه تامین قطعات مورد نیاز پتروشیمی دارند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران افزود: سالانه یک میلیون تن اتیلن در این مجتمع تولید و به عنوان خوراک برای پنج پتروشیمی بزرگ در کشور ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران خاطرنشان کرد: شرکت پتروشیمی گچساران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توجه ویژه به تولید داخل و بومی سازی در بخش‌های مختلف از تجهیزات ساخت داخل استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه83 درصد از تجهیزات بکار رفته در پتروشیمی گچساران تولید داخلی است، خاطرنشان کرد: طراحی، تامین تجهیزات و ساخت ایستگاه پمپاژ آب خام شرکت پتروشیمی گچساران از سوی متخصصان داخلی با ظرفیت ۲ هزارو ۵۰۰ متر مکعب بر ساعت از سوی پیمانکار ایرانی در حال انجام و مراحل پایانی است.

حیدریان گفت:در ساخت پتروشیمی گچساران بیش از ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی و همچنین ۳۳ میلیون یورو تجهیزات حساس را برای نخستین بار داخلی سازی کرد.

ایرانی ترین طرح پتروشیمی در کشور
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۱۱:۲۲

دولت به تعهد احداث ۱ میلیون مسکن در سال عمل می کند / نقص اصلی طرح ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد از زبان منصوری

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه سفر بازدیدی از از پتروشیمی گچساران داشت که در توصیف آن گفت: این طرح بزرگ یک پروژه جهادی و انقلابی است، که در آن توانگری دانش ایرانی به چشم می خورد.

محسن منصوری اظهار کرد: لازم می‌دانم از زحمات و مجاهدات همه کسانی که در این پروژه کار تمام عیار کردند قدردانی کنم از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز باید قدردانی کرد.

منصوری گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد دلار از لحاظ اعتبار پروژه ای است که ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: به لحاظ طول زمان پروژه از سال ۸۳ کلنگ‌زنی شد که اکنون وارد ۲۰ سالگی می شود اما نکته مهم در پتروشیمی گچساران اینکه در طول یک و نیم سال گذشته کار بزرگی در این پروژه انجام شد.

وی ادامه داد: تا قبل از روی کار آمدن دولت کنونی پروژه بین 35 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در کمتر از یک و نیم سال اخیر به ۹۷ درصد رسید یعنی کار جهادی و انقلابی و عزم جدی که از چنین کارهایی در کشور که به چنین کارهایی در کشور احتیاج داریم.

منصوری در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص پتروشیمی گچساران گفت: در پروژه روزانه بین ۲ تا ۳ هزار نفر فعالیت می کنند و کارگاه آن کاملا زنده و پویا است که جا دارد از همه آنها قدردانی کنم.

وی افزود: این پروژه ظرفیت 1.1 میلیون تن محصول را دارد یعنی پروژه‌‌ای مهم و طرحی ملی است و از این پروژه دو تا سه درصد مانده که در کمتر از ۲ تا ۳ ماه آینده هم به اتمام می‌رسد و البته در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

منصوری با بیان اینکه در کشور به پروژه‌های پیشران نیاز داریم گفت: این طرح ها هم مستقیم تحول در حوزه اقتصاد ایجاد می کنند هم با توجه به اثر گذاری که در طرحهای اقتصادی جانبی دارند منشأ تحول خواهند شد و استان کهگیلویه و بویراحمد از این نعمت در کمتر از سه ماه آینده استفاده خواهد کرد و امیدواریم که نزد مردم مقبول شود.

این معاون رئیس جمهور گفت: پروژه پتروشیمی گچساران منحصر به فرد است هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ منابع اقتصادی پروژه قابل احترام است مهمتر از همه اینها این که این پروژه با ظرفیت های داخلی ساخته شده و بیش از ۸۳ درصد اتفاقاتی که در اینجا رخ داده توسط فرزندان خودمان صورت گرفته که می توان آن را ایرانی ترین طرح پتروشیمی در کشور نام گذاری کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: خدا را شاکریم که مهندسین ما به این سطح از دانش و بینش علمی رسیدند و باید تشکر از مدیرانی کرد که موجب شدند تا این پروژه به خوبی به پایان برسد پروژه طراحی به نوعی رکورددار است و حدود ۵۰ درصد کار در کمتر از یک سال و نیم پیش برده شده که باید از استاندار و نماینده این شهرستان تقدیر کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار