استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری همه دستگاه‌ها و بانک‌های استان برای احداث واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 08 April 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده در جلسه نهضت ملی مسکن با اشاره به اینکه مشکل آب و برق در مسکن ملی دهدشت و گچساران حل شده گفت: در گچساران و دهدشت زمین برای ساخت خانه ویلایی وجود دارد، لذا از آپارتمان‌سازی در این شهر‌ها فاصله بگیریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساخت منازل مسکونی در روستا‌ها افزود: برای روستا‌ها هم ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر مجوز واگذاری زمین جهت ساخت وجود دارد.

وی در ادامه به آمار واحد‌های مسکونی که راه و شهرسازی برای کلنگ‌زنی در سفر آینده دولت آماده کرده اشاره و عنوان کرد: ۱۲۰۰ واحد برای کلنگ‌زنی در سفر رئیس جمهور به استان کافی نیست، دست روی ارقام بزرگ ۱۰ و ۲۰ هزار واحدی بگذارید و در این زمینه سخت‌گیری نکنید و سرمایه‌گذار را پای کار بیاورید.

دکتر احمدزاده در ادامه این جلسه به وضعیت روستای سیلاب در منطقه دورافتاده سیلاب و کلوار اشاره کرد و گفت: این روستا در معرض رانش زمین و سیل است، مسئولان می‌توانند برای جابجایی آن‌ها و ساخت مسکن ملی به این مردم کمک کنید، اما باید مواظب باشید وقتی زمینی را در اختیار قرار می‌دهید معارض نداشته باشد و مشکل برای مردم درست نشود.

دکتر احمدزاده در ادامه با اشاره به گزارش جهاد کشاورزی استان در مورد اهدای ۱۴.۵ هکتار زمین برای طرح مسکن ملی ضمن قدردانی از همکاری خوب این دستگاه‌ها گفت: بهترین همکاری را در میان همه مجموعه‌ها برای ساخت مسکن ملی جهاد کشاورزی دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گزارش کمیته امداد در طرح نهضت ملی مسکن افزود: باید اولویت ساخت مسکن ملی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی باشند کسی از آن‌ها برای این کار واجب‌تر نیست.

پروژه‌های بزرگ مسکن در سفر دولت کلنگ‌زنی می‌شوند/ مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اولویت طرح نهضت ملی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سفر رئیس جمهور ۱۰ هزار واحد برای محرومین در نظر گرفته شده است که باید از این فرصت استفاده کنیم.

دکتر احمدزاده با اشاره به دغدغه مسئولان در خصوص بالا رفتن قیمت مصالح از جمله شن و ماسه گفت: هیچ واحدی حق افزایش خودسرانه و خارج از قانون قیمت شن و ماسه را ندارد.

وی همچنین در خصوص قیمت سیمان گفت: کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت بهتری دارد، دو کارخانه سیمان در استان فعال هستند، باید سیمان مستقیم از درب کارخانه خریداری شود تا دلالان و واسطه گران نتوانند قیمت آن را برای مسکن ملی بالا ببرند.

دکتر احمدزاده پیرامون عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن گفت: اسامی بانک‌هایی که در این خصوص همکاری نمی‌کنند را به من بدهید تا عدم همکاری آن‌ها را به تهران اعلام کنم.

دکتر احمدزاده همچنین در این جلسه تلفنی با معاون وزارت راه و شهرسازی صحبت کرد و از او در خصوص اخذ اعتبار برای طرح نهضت ملی مسکن قول گرفت.

استاندار خواستار نظارت بازرسی استانداری در طرح نهضت ملی مسکن شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار