آرش نظری و مسعود اکبری دو کوهنورد کرمانشاهی به قله 5895 متری کلیمانجارو به عنوان بام آفریقا صعود کردند.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 19 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا آرش نظری پس از صعود به این قله با اشاره به صعود یک تیم کوهنوردی از ایران به این قله، اظهار کرد: تیم ما روز 20 بهمن ماه از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم دوحه قطر شد و پس از یک روز این شهر را به مقصد تانزانیا ترک کردیم.

وی ادامه داد: پس از رسیدن به تانزانیا چند روزی را در شهر آروشا در نزدیکی دارالسلام پایتخت تانزانیا اقامت کردیم تا برای صعود آماده شویم.

این کوهنورد کرمانشاه ادامه داد: پس از چند روز برنامه صعود را با استقرار در بیس کمپ کلیمانجاور آغاز کردیم و در ادامه برای رسیدن به قله از کمپ اول و داخل جنگل‌های بکر و بزرگ با هوایی مرطوب و سنگین حرکت خود را ادامه دادیم.

وی تصریح کرد: با رسیدن به کمپ چهارم و ارتفاع 4700 متری وارد منطقه‌ای کوهستانی و هوایی بسیار سنگین شدیم که سرمای بسیار زیادی داشت.

نظری خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه کلیمانجارو در آفریقا و منطقه‌ای گرمسیر واقع شده، اما هرچه به قله آن نزدیکتر می‌شدیم، هوای آن بسیار سردتر می‌شد.

وی اضافه کرد: از کمپ چهار برای رسیدن به قله، مسیری با شیبی بسیار تند و سنگین و غیرقابل پیش‌بینی در پیش داشتیم و زمانی که به ارتفاع پنج هزار متری رسیدیم، دمای هوا هم به منفی 25 درجه رسید.

این کوهنورد کرمانشاهی اعلام کرد: سرانجام پس از چند روز پیمایش ساعت 9 صبح روز 28 بهمن روی قله 5895 متری کلیمانجاور ایستادیم.

وی در پایان گفت: تیم ایرانی صعود کننده به این قله یک تیم 17 نفره بود که در این میان من و آقای مسعود اکبری از کرمانشاه حضور داشتیم و با قدرت و موفقیت روی بام آفریقا ایستادیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار