شب گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، معاون عمرانی ، مدیر کل راهداری ، شهردار یاسوج و بسیاری از مدیران برای ساعاتی چند منطقه شهر یاسوج را بازدید میدانی کردند که این بازدید چند نکته مهم در بر داشت .
کد خبر: ۱۰۸۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵ 14 January 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شب گذشته استاندار ، معاون عمرانی ، مدیر کل راهداری ، شهردار یاسوج و بسیاری از مدیران برای ساعاتی چند منطقه شهر یاسوج را بازدید میدانی کردند که این بازدید چند نکته مهم در بر داشت .
انتخاب ساعات پایانی شب به دلیل خلوتی شهر باعث می شد که این بازدید با کمترین ایجاد مشکل برای تردد شهروندان و البته بررسی نقطه به نقطه ، انجام شود .
یکی از اهداف مهم بازدید میدانی رعایت اصل عدم غافلگیری با توجه به پیش بینی های هواشناسی صورت گرفته است چرا که در این بازدید یک بسیج همگانی دستگاه ها برای جمع کردن برف های حاشیه معابر و خیابان ها برای جلوگیری از انباشت مجدد برف که احتمالا با سامانی بارشی جدید رخ خواهد داد ، است که اقدام مناسب و به موقعی به نظر می رسد .
یکی از موضوعات مهم در بحث بارش برف در شهر یاسوج عدم تناسب امکانات به نیازها است به این معنی که ماشین آلات برف روبی و بازگشایی بسیار کمتر از ان چیزی است که در چنین مواقعی لازم است لذا برای بهره وری و استفاده بیشتر ، تقسیم زمانی استفاده از امکانات با رعایت اولویت در دستور کار قرار گرفته بود که در شب گذشته هم با یک بسیج عمومی و استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها تلاش شد بخش های باقی مانده در بحث برف روبی ، اقدام شود .
این بازدید شبانه و اقدامات میدانی می تواند اتمام حجتی عملی برای همه دستگاه های متولی و عضو ستاد بحران باشد که از هم اکنون آماده اقدام متناسب با وضعیت پیش امد باشند و حتما بروز کم کاری ، سهل انگاری بی معنی است ضمن اینکه واژه ای به اسم غافلگیری هم در توجیه گری نقشی نخواهد داشت .
نکته دیگری که در این بازدید مشخص بود بحث همکاری مردم و مسئولین است که به نظر می رسد در بسیاری از مواقع می شد با کمی کمک های مردمی جلوی بسیاری از مشکلات گرفته شود . به عنوان مثال اگر مردم از پویش تکاندن درختان برای سبک کردن بار برفی آن ها استقبال می کردند شاید این همه مشکل قطعی برق و مشکلاتی حوزه های آب و تلفن بعد از آن رخ نمی داد این در حالی است که عملا امکانات و پرسنل دولتی چنین ظرفیتی برای تکاندن درختان برای جلوگیری از شکستگی شاخه ان ها را نداشتند . در مجموع در بحث برف روبی پیاده روها و تکاندن شاخ و برگ درختان به نظر می رسد یک سهل انگاری و کم کاری در میان مردم صورت گرفته است در حالی که اگر در همان ساعات اولیه هر شهروند فقط درخت و معبر جلوی خانه خود را که زمان بسیار کوتاهی نیاز داشت ، انجام می داد به مراتب وضعیت شهر بهتر از آنچه بود که رخ داد .
نکته آخر بازدید استاندار و سخنان وی در جمع خبرنگاران حاضر مربوط به همین نکته دعوت از مردم برای کمک به مسئولین است چرا که این یک واقعیت است ، مدیریت شهری بدون همکاری و مسئولیت پذیری عمومی عملا کم اثر خواهد بود لذا به نظر می رسد در برف احتمالی سیستم پیش رو یکی از زیبایی ها می تواند دیدن مردم در کنار درختان برای تکاندن آن ها و پاک کردن معابر نزدیک به خانه های خود باشد که باید امیدوار بود با تجربه بوجود آمده چند شب پیش ، در برف احتمالی پیش رو مشکلات قبل را نداشته باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار