مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح پابند الکترونیکی برای ۳۰۰ نفر از زندانیانی که نافی امنیت جامعه نیستند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 02 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل زندان‌های این استان در جمع زندانیان پابند الکترونیکی گفت: طرح مراقبت الکترونیکی و استفاده از پابند یکی از اولویت‌های مهم قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها است که با رعایت قوانین خاص برای زندانیان دارای شرایط استفاده می‌شود.

منصور بیژنی افزود: استفاده از این پابند‌ها موجب کمتر شدن تعداد محکومان و کاهش تعداد زندانیان می‌شود.

وی صدور رأی پابند الکترونیکی را حرکتی خوب و در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانیان توصیف کرد و ادامه داد: در راستای سیاست قوه قضائیه مبنی برکاهش زندانی، باید با صدور آرای متناسب تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد از صدور قرار‌ها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری شود.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با بیان اینکه پابند الکترونیکی برای جرائم غیر خشن و محکومان سبک استفاده می‌شود؛ یادآورشد: کسانی که مشمول این طرح می‌شوند، نامشان در لیست ورودی به زندان ثبت شده، ولی به جای اینکه در زندان باشند با پابند الکترونیکی به عنوان یک شهروند می‌توانند به امور زندگی خود بپردازند.

منصور بیژنی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون برای ۳۰۰ نفر از محکومان استان طرح پابند الکترونیک اجرا شده، افزود: درحال حاضر ۱۷۰ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی بوده و با هدف گذاری سازمان وهمکاری مراجع قضایی تا پایان امسال بنا داریم این عدد را به ۴۵۰ نفر برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار