انتقاد شدید معاون عمرانی استاندار
حاجی زاده صرف اینکه کسی بیکار است و همه دارایی از خانه تا زمین را می‌فروشد تا یک طرح اقتصادی اجرا کند، منطقی نیست که بعدا با یک سیل همه دار و ندار خود را از دست بدهد! وقتی گفته می‌شود مجوز باید قانونی باشد برای چنین مواقعی است.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳ 30 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کیامرث حاجی زاده در جلسه هم اندیشی بیمه کشاورزی با حضور مدیریت بحران ، صندوق بیمه کشاورزی ، مدیریت شیلات استان و بهره برداران بخش کشاورزی استان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت : در زمان وقوع سیل ناشی از بارش‌های مانسونی، یکی از پیگیری‌ها و حضور‌های میدانی متعدد مربوط به طرح‌های حوزه آبزیان بود.
حاجی زاده با تقدیر از اقدام خوب حوزه مدیریت بحران در تشکیل این جلسه کارشناسی، افزود: امیدواریم با این اقدام ارزشمند مدیریت بحران یک حرکت جدیدی در راستای مدیریت و کاهش خسارات ناشی از حوادث، ایجاد شود.
وی حمایت از طرح‌های مولد را لازم دانست و ادامه داد: در بحث جلوگیری و جبران خسارت قدم اول مربوط به جبران خسارت توسط دولت است، اما قدم مهم‌تر را خود مولد و سرمایه گذار باید بردارد و ان هم جلوگیری از بروز خسارت است.

چه کسی باید این همه خسارات در روستای کره را جبران کند ؟ / صدور مجوز غیرقانونی دلسوزی نیست ؟

حاجی زاده گفت: پرداخت به موقع خسارت یکی از اقدامات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که پرداخت خسارت برآورد شده امروز در شش ماه آینده در جبران خسارت و کمک به سرمایه گذاری مجدد چندان تاثیری ندارد.
وی افزود: این یک واقعیت است که ایران جز ده کشور بلاخیز دنیا است بنابراین مدیریت بحران و جلوگیری از بروز خسارت در چنین کشوری مستلزم همکاری همه از دولت تا سرمایه گذار است.
حاجی زاده ادامه داد: صرف اینکه کسی بیکار است و همه دارایی از خانه تا زمین را می‌فروشد تا یک طرح اقتصادی اجرا کند، منطقی نیست که بعدا با یک سیل همه دار و ندار خود را از دست بدهد!
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: وقتی گفته می‌شود مجوز باید قانونی باشد برای چنین مواقعی است. چرا باید در روستای "کره " این همه مجوز طرح پرورش ماهی آن هم در بستر رودخانه داده شود که نهایتا هم به صاحب طرح، هم به دولت و هم به طبیعت این همه خسارت وارد شود؟

چه کسی باید این همه خسارات در روستای کره را جبران کند ؟ / صدور مجوز غیرقانونی دلسوزی نیست ؟

حاجی زاده ادامه داد: کمک دولت به خسارت دیدگان حق مردم است و با همه توان اینکار را خواهد کرد، اما کدام منابع می‌تواند این همه خسارت وارد شده به زیرساخت‌هایی که در بستر رودخانه‌ها ایجاد شده را جبران کند؟ ضمن اینکه برخی از این طرح‌ها نه بیمه هستند و نه مجوز دارند! جبران این خسارات سنگین از کجا تامین شود؟
وی گفت: یک ضعف بزرک در بحث بیمه داریم هم در بیمه کردن و هم در مراحل بعد و هنگام استفاده از بیمه که لازم است مشکلات و موانع بررسی و طرحی کاربردی و موثر داده شود. بیمه هم باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.
حاجی زاده افزود: چند طرح را شخصا بررسی کردم سرمایه گذار همه زندگی خود را فروخته ضمن آن هم وام‌های سنگین گرفته، طرح بیمه هم نیست! سیل هم همه سرمایه گذاری را طی چند ساعت نابود کرد، الان این خسارات را چطور باید جبران کنند؟! در کنار این خسارت مادی، آسب‌های اجتماعی در پی ان را چگونه باید جبران کرد؟!
وی با انتقاد شدید از برخی دستگاه‌ها گفت: در بحث صدور مجوز‌ها هم جهاد کشاورزی و هم آب منطقه‌ای باید همه ضوابط را رعایت کنند. این دلسوزی نیست که مجوز غیرقانونی داده شود. حالا که این همه سرمایه به دلیل ایجاد یک طرح پرورش ماهی در بستر رودخانه از دست رفته چه کسی یا کدام دستگاه می‌تواند این حجم از خسارات از جمله خسارات زیرساختی طرح‌های پرورش ماهی در منطقه ای مانند "کره" را تامین کند؟!

چه کسی باید این همه خسارات در روستای کره را جبران کند ؟ / صدور مجوز غیرقانونی دلسوزی نیست ؟

وی با بیان این که با همه این مشکلات رافع این مشکلات باز هم بیمه است، اما باید مقررات ان را درست کرد، افزود: فرض کنید امسال هم کل خسارات را جبران کردیم فردا چه تضمینی است که دوباره یک سیل دیگر تکرار نشود و دوباره شاهد همین خسارات نباشیم؟!
حاجی زاده گفت: یک طرح خاویاری در استان داریم که ۴۰ میلیارد خسارت وارد شده، اما همین طرح بیمه نبوده الان یک طرح با سیصد میلیون در دوازده سال حق بیمه نشده اکنون باید ۴۰ میلیارد خسارت را تحمل کند!
وی ادامه داد: همه باید کمک کنید امسال هم بارش‌ها بیشتر از نرمال است باید همه اماده باشند کمک شود این مناطق ایمن سازی شوند که دوباره شاهد این حجم سنگین از خسارت نباشیم.
حاجی زاده در پایان خطاب به مسئولین جهاد کشاورزی گفت: وقتی سرمایه گذاری اول کشاورزی استان در حوزه آبزی پروری است باید همه امکانات در جهت سر و سامان دادن و موفقیت این طرح‌ها به کار گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار