طی یک بازدید سرزده صورت گرفت
در بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونان از سازمان جهاد کشاورزی ، مشکلات بخش های مختلف محصولات باغی و زراعی، شیلات و دام و طیور استان بررسی شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ 29 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده اظهار داشت : همزمانی برداشت محصول در دیگر استان ها، تولید انبوه، نبود بازار و تقاضای متناسب با تولید، نداشتن صادرات به کاهش قیمت گوجه فرنگی و تشدید مشکلات گوجه کاران افزوده است.
دکتر احمدزاده افزود: در کل استان نزدیک به هزار هکتار زیر کشت گوجه رفته که ۶۵۰ هکتار آن در منطقه لیشتر گچساران قرار دارد و بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی بیش از ۵۰ هزار تن محصول روی دست کشاورزان مانده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای جلوگیری از زیان گوجه کاران، باید راهکاری ارائه شود که خرید حمایتی از آن ها صورت گیرد و یا به سردخانه ها و کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی انتقال داده شوند.
احمدزاده بیان کرد: هرگونه فرصت سوزی به ضرر مردم خواهد بود زیرا که فرصت اندک است و محصولات هم استانی ها فاسد می شود.
وی عنوان کرد: باید جلسه ای اضطراری گرفته شود و ظرفیت های خالی دیگر استان ها در بحث سردخانه بررسی و همچنین اگر قرار است خرید حمایتی صورت گیرد باید سریع تر وارد عمل شوند و راهکار عملیاتی ارائه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ظرفیت کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی در استان های مختلف بررسی شود زیرا تعدادی اعلام کرده اند ظرفیت خرید آنها تکمیل شده است.
احمدزاده ابراز داشت: رایزنی هایی با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته تا در بحث عوارض صادرات که از ۶ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته تجدید نظر شود و صادرات به عراق و پاکستان ادامه یابد.
وی تاکید کرد: تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش تعرفه صادرات هر کیلوگرم گوجه فرنگی از ۶ به ۱۲ هزار تومان باعث بالا رفتن هزینه های تمام شده این محصول و مشکلاتی برای کشاورزان شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه باید پای کار بیایند و راهکار عملیاتی ارائه شود و کشاورزان بدانند مجموعه استانداری و دولت تصمیمی که به نفع کشاورزان باشد را اتخاذ خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
بازدید سرزده!!!!
خخخخخخ
این همه کبکبه و دبدبه نشون می ده که واقعا سرزده بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
برادر باید قبلا فکر چنین وضعیتی را می کردید
حالا دستور بدید همه استان یک شب تلی گوجه بادمجون بخورند مشکل حل می شه !
اوضاعی داریم با این مدیریت در استان !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
خخخخخ
پیشنهاد بسیار خوبیه
ناشناس
|
Poland
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
آخ سی تماته
جشن جنگ گوجه فرنگی بهترین چاره هست
ناشناس
|
Poland
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
متاسفانه برخی اقدامات بیشتر گفتار درمانی هست
خدایی الان موقع اینکار هست؟؟؟
مومن خدا باید این جور کارا از قبل سیاست گذاری شده باشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار