رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج خبر داد
رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج از مسمومیت ۲۶ نفر در اثر«متانول» در یاسوج طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵ 26 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،دکتر محمد طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۲۶ زن و مرد بر اثر مسمومیت با متانول در این بیمارستان پذیرش شدند.
وی با بیان اینکه منبع تامین همه این نوشیدنی‌ها یکسان بوده، اظهارکرد: این نوشیدنی‌ها اکثرا دست ساز، با غلظت متانول بالا بوده و همه این افراد با عوارض جدی مغزی مراجعه کرده بودند.
رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج خاطرنشان کرد: همه امکانات بیمارستان را برای نجات این افراد بسیج کرده ایم اما متاسفانه با عوارض زیادی مواجه هستند در نتیجه پرسنل و کادر درمان بیمارستان درتلاش برای نجات آنها می باشند.
طهماسبی با بیان اینکه این افراد در بخشهای داخلی، اورژانس و آی سی یو تحت مراقبت و درمان هستند، افزود: سه نفر از این افراد در بخش مراقبت های ویژه (ای سی یو) تحت درمان هستند و همه این افراد به دیالیز نیاز دارند.
وی با بیان اینکه بیشتر این افراد دچار ایست قلبی شده اند که با تلاش کادر درمان بیمارستان مجددا احیا شدند، ادامه داد: این افراد مسموم شده بین ۱۶ تا ۳۶ سال سن دارند که ۸ نفر از آنها خانم و مابقی آقا هستند.
گفتنی است که گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه اعصاب مرکزی (مغز) از علائم مسمومیت با متانول  است. مسمومیت با متانول یک دوره نهفته دارد که بین ۶ الی ۲۴ ساعت پس از مصرف مشروبات الکی رخ می‌دهد، بسته به میزان مصرف متانول این دوران طول خواهد کشید که باعث اختلال در کارکرد بینایی از جمله تاری دید، تغییرات میدان‌بینایی، دوبینی و کوری کامل می‌شود.
طی یک تا دو ساعت اولیه پس از مصرف مشروبات تقلبی آلوده به متانول، به دلیل وجود اتانول در مشروبات، علایم مستی، برافروختگی، پرحرفی و علایم گوارشی بروز می‌کند، این امر سبب می‌شود بیماران معمولا دیرتر و به‌طور شایع پس از ۲۴ ساعت و با وضعیت بدتر و وخیم‌تر به بیمارستان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار