هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 01 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این سامانه گفت: این سامانه بارشی از اوایل شب چهارشنبه ۱۱ آبان ماه آغاز و تا صبح جمعه ۱۳ آبان ماه۱۴۰۱  ادامه دارد.

ولی بهره مند، افزود: بارش باران، رگبار باران همراه با رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، بارش برف در قلل، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و مه آلودگی در جاده های کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

بهره مند بیان کرد: این سامانه بارشی کل مناطق استان(در برخی مناطق نوار شرقی و شمال شرق مناطق سردسیری هشدار سطح نارنجی) را فرا خواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آب گرفتگی معابر عمومی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح رودخانه ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه و احتمال آسیب به سازه های موقت در اثر وزش باد شدید موقت از مهمترین خطرات این سامانه است.

بهره مند بیان کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت‌های کشاورزی و جمع آوری محصولات کشاورزی توصیه می شود.

گفتنی است که وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال خسارت یا خسارت نقطه ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار