رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز گفت: همزمان با سراسر کشور طرح " نماز نور چشم من "در مدارس این استان کلید خورد. 
کد خبر: ۱۰۷۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 11 October 2022

به گزارش «تابناک البرز» حسین سلیمیان اظهارداشت: طرح «نماز نور چشم من» با هدف حضور مسوولان در نماز جماعت مدارس، آموزش عملی نماز، آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه تقلید و مراجع تقلید و پرسش و پاسخ دینی در مدارس  همراه با اقامه نمازبرگزار می شود. 

وی خاطرنشان کرد: این برنامه مقدمه اجلاسیه سراسری نماز کشور است که امسال با شعار نماز نورچشم برگزار خواهد شد. 
وی با بیان اینکه پس از این، همه فعالیت‌های حوزه اقامه نماز در چارچوب طرح «نور چشم» اجرایی خواهد شد، یادآورشد: این برنامه تربیتی نقش موثری دربخش تربیت دانش آموزان براساس ساحت های سند تحول بنیادین و همچنین تاکید رهبر معظم انقلاب در ترویج فرهنگ نماز دارد. 
سلیمیان تصریح کرد: این برنامه به‌صورت نظام‌مند و با کمک گروهی از معلمان، مربیان و مدیران با سابقه، آماده شده است تا بنیه معنوی دانش آموزان تقویت شود و نکات تربیتی هم بواسطه آنها به کانون مهم خانواده نیز انتقال داده شود. 
وی ادامه داد: شناسایی توانمندی‌های متنوع دانش‌آموزی و آماده سازی بستری برای به کارگیری آن در اقامه نماز مانند پخش اذان دانش‌آموزی، معرفی و تشویق دانش‌آموزان خلاق و فعال امر نماز در مناسبت‌ها از اولویت های این طرح است. 
وی به شروع آموزش عملی نماز توسط معلمان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی دختران و پایه‌های هفتم و هشتم پسران با استفاده از محتوای کتاب‌های درسی اشاره کرد و افزود: برگزاری با شکوه مراسم جشن تکلیف (بهار بندگی) برای دختران پایه سوم ابتدایی و پسران پایه هشتم دوره متوسطه اول در پایان سال تحصیلی بخشی از برنامه‌های طرح نور چشم است. 
رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: دین مبین اسلام با به رسمیت‌ شناختن ابعاد وجودی انسان در تمام زمینه‌ها برنامه‌هایی را تدارک دیده تا ضامن سلامت فیزیکی و امنیت روحی و روانی انسان در هر عصر و دوره‌ای و در هر مکان و محدوده‌ای باشد. 
استان البرز ۵۳۰ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار